| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2007
|
heisann! jeg en gutt på 18 år som bor for meg selv og er veldig interisert i slanger. jeg har veldig lyst til å skaffe meg en kongepyton ettersom jeg har hørt at dette er den letteste nybegyner slangen... men jeg har aldri hatt en slange før og kjenner heller ingen som har en slange, derfor tenkte jeg å skaffe meg en del informasjon om denne slangen først før jeg kjøper meg en
noen som har no god informasjon og komme med om hvordan jeg skal håndere denne, og annen generell informasjon som jeg burde vite om den? hvordan den skal mates?, hvor ofte jeg kan ta den ut av terariet?, hvor det er lettest å kjøpe ifra`? og hvordan teperatur den må ha? på forhånd takk
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Her er caresheet til kp (aka ball python):
KP caresheet Ellers finner du en masse rundt om kring på forumet om du leter, eller søker litt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
Sted: sandnes
|
www.repti.net er vel plassen du må se for og finne ut hvor du kan kjøpe, og der er det vel også noen caresheets.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hei
Gøy at du vil ha en slange ![]() Det beste når du får slangen er å la den få et par dager til å venne seg til sitt "nye hjem" før du tar den ut av terrariet. Det er kanskje lurt å bruker hansker de første gangene du håndterer den, siden den er liten og nervøs og biter alt den trur er farlig. Og den har ikke akkurat små tenner heller ![]() Men ta det med ro, den blir vandt til å bli handtert etterhvert. Da vil den være snillere enn ett lam Når den har vennt seg til terrariet kan du ta den ut så ofte du vil, men det er lurt å la den få litt tid etter at den har spist. Når det gjelder temperatur er det bra hvis den ligger på 23-25 grader om natten og rundt 25-30 om dagen. Spesielt når du skal fore den er det lurt å ha temperaruren litt høyere enn vanlig, rundt 28 grader. Jeg går ut i fra at du vil skaffe deg en unge... Til å begynne med bør du fore med "pinkis", som er babymus. Så kan du begynne å fore meg "føssi", som er rotteunger, når den er stor nok til det. Deretter når den er ENDA større kan du fore med voksne mus![]() Det er vel det viktigste du må tenke over. Du får kjøpt slanger i Sverige. LYKKE TIL med slangen ![]()
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
hansker trenger du neppe, da en kp biter svært sjeldent, t.o.m i begynnelsen. de biter heller ikke hardt. de skal ha en plass de kan sole seg der tempen når opptil 35grader. muse pinkis er nok for smått for en kp unge, bruk heller rottepinkis. så kan du gå videre på muse fuzzies, så voksne mus og når den er fullvoksen kan du fore med ca halvvoksne rotter.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Dette er nok ikke den letteste nybegynner slangen, men ikke langt unna, den er snill, vakker og utrolig fasinerende. Men det man må være obs på med disse er at de rett som det er kan bli vriene i mat veien. De vegrer fort om ikke alt er i orden. Men en ett måte å slippe unna dette på i tillegg til temp og fuktighet er å ha gjemmesteder på varme og kulde siden. Dette er crucial i mine øyne. Ball Pyton liker å ha det litt trangt og mørkt når den spiser i naturen. Så server maten i nærheten av en av gjemmestedene i første time etter lyset er skrudd av. Da slipper du bekymringene som kommer med en mat vegrende orm, for tro meg da tenker du ikke på annet enn hvordan få i dyret mat.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| har, info, litt, noen, nybegyner, som, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei trenger litt info om skorpion... | lijos | Skorpioner | 10 | 04-09-2008 12:44 |
| Trenger litt info her :S | tijoka | Småprat | 2 | 17-01-2008 22:59 |
| Litt info om meg ;) | DonSalamander | Medlemmene | 3 | 02-08-2007 11:03 |
| Litt info om meg :) | Anita | Medlemmene | 9 | 29-07-2007 20:25 |
| Vil ha litt info om sirisser. | gutt26 | Andre insekter | 29 | 19-04-2007 20:19 |