| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2007
|
Hei!
Jeg har lyst på en slange, og lurer på om man kan kjøpe de i Norge? Da tenker jeg på slanger av den mindre sorten, ikke lengere enn 50cm. Eventuelt se om jeg finner en stålorm ute i naturen. Akkurat nå befinner jeg meg i Sandefjord, og lurer på om det er noen som vet om stålormen er lett å finne her? Setter pris på den hjelpen jeg kan få!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hei!
Slanger, og alle andre reptiler er forbudt i Norge. Hvis du ser i salg/kjøp delen av forumet, vil du finne denne beskjeden: Siden 1977 har det vært et forbud mot å holde, innføre og omsette reptiler og amfibier i Norge. Siden Reptilfreaks er en norsk side med norske lover rammes vi som alle andre av denne loven. Alle Innlegg/annonser som indikerer kjøp/salg eller videreformidling av reptiler vil bli slettet av Admin. Brukere som gjentatte ganger bryter med denne forum regelen vil bli utestengt fra forumet ! Denne regelen er noe vi dessverre må være strenge med da ikke bare du som kjøper eller selger men også Reptilfreaks vil kunne få problemer med myndighetene. Går du derimot inn på www.repti.net , vil du finne mange annonser for kjøp og salg av reptiler, deriblandt en del slanger. Serveren deres står i sverige, og annonsering der er derfor ikke noe Norske lover kan gjøre noe med. Du kan derimot straffes om du kjøper reptiler. Ã… finne en slange som ikke blir lengre enn 50cm kan nok bli en vanskelig oppgave, da de aller fleste blir lengre enn dette. Vil heller ikke annbefale deg å fange en stålorm, siden disse er fredet og naturen trenger de dem har. Tenk heller igjennom nøye hva du vil ha, sjekk hva som er tilgjengelig og finn ut om du har råd til alt utstyret du trenger. Care sheet http://ezinearticles.com/?Corn-Snake-Care-(Pantherophis-guttatus-guttatus)&id=232772 Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2007
|
Takk for hjelpen din!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
HOI
![]() Stålormen finnes over hele Sandefjord. Bare let litt i gresskråninger, langs jernbaner og veier så finner du nok en skal du se. Men vær litt forsiktig.....de er veldig skye
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
ikke ta dyr fra naturenm min. håper jeg ikke tråkker på noens tær men jeg tåler ikke sånne mennesker. er klar over at de dyrene jeg har, er i familie med noen som er vilt fanget, for de må jo komme fra et sted. men nå er det så mange muligheter for å skaffe seg dyr som er født i fangen skap og så mange utrydningstruete arter så vi trenger ikke å gjøre det være.
mitt moto: ALDRI kjøp dyr du vet er vilt fanget.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Vil du absolutt ha en slange så gå for kornsnok eller ball\konge pyton, disse blir ca 1.50m i lengde og er snille ålreite ormer for ny begynnere. Less litt caresheets om disse 2 typene.
Bruk evt vitenskapelige navn for bedre resultat på søkene. Ball Pyton - Python Regius Kornsnok - Pantherophis Guttata guttata Hvis ingen av disse faller i smak kan du også se på Rottesnoker, kongesnoker og eventuelt Boa Constrictor dog sistnevnte blir STOR, opptil 3m hvis de er skikkelige rugger. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
Sitat:
på et eller annet tidspunkt så ble et eller flere individer fanget i det ville som gav blodlinjer opp til nettopp de dyrene dere holder kjære i dag. respekterer de sterke meningene rundt dette, men er slett ikke dumt å se ting fra flere sider.
|
|
![]() |
| Emner |
| kjøpe, slange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||