"
Gammel 04-07-2007, 15:03   #1
Junior Member

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 2
Standard Kjøpe slange?

Hei!
Jeg har lyst på en slange, og lurer på om man kan kjøpe de i Norge? Da tenker jeg på slanger av den mindre sorten, ikke lengere enn 50cm.

Eventuelt se om jeg finner en stålorm ute i naturen. Akkurat nå befinner jeg meg i Sandefjord, og lurer på om det er noen som vet om stålormen er lett å finne her?

Setter pris på den hjelpen jeg kan få!
atrox_maba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 15:13   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Kjøpe slange?

Hei!
Slanger, og alle andre reptiler er forbudt i Norge. Hvis du ser i salg/kjøp delen av forumet, vil du finne denne beskjeden:
Siden 1977 har det vært et forbud mot å holde, innføre og omsette reptiler og amfibier i Norge. Siden Reptilfreaks er en norsk side med norske lover rammes vi som alle andre av denne loven.

Alle Innlegg/annonser som indikerer kjøp/salg eller videreformidling av reptiler vil bli slettet av Admin. Brukere som gjentatte ganger bryter med denne forum regelen vil bli utestengt fra forumet !

Denne regelen er noe vi dessverre må være strenge med da ikke bare du som kjøper eller selger men også Reptilfreaks vil kunne få problemer med myndighetene.

Går du derimot inn på www.repti.net , vil du finne mange annonser for kjøp og salg av reptiler, deriblandt en del slanger.

Serveren deres står i sverige, og annonsering der er derfor ikke noe Norske lover kan gjøre noe med. Du kan derimot straffes om du kjøper reptiler.

Ã… finne en slange som ikke blir lengre enn 50cm kan nok bli en vanskelig oppgave, da de aller fleste blir lengre enn dette. Vil heller ikke annbefale deg å fange en stålorm, siden disse er fredet og naturen trenger de dem har.

Tenk heller igjennom nøye hva du vil ha, sjekk hva som er tilgjengelig og finn ut om du har råd til alt utstyret du trenger.

Care sheet http://ezinearticles.com/?Corn-Snake-Care-(Pantherophis-guttatus-guttatus)&id=232772

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 15:57   #3
Junior Member

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 2
Standard Kjøpe slange?

Takk for hjelpen din!
atrox_maba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 16:54   #4
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard Kjøpe slange?

HOI
Stålormen finnes over hele Sandefjord. Bare let litt i gresskråninger, langs jernbaner og veier så finner du nok en skal du se. Men vær litt forsiktig.....de er veldig skye
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 17:01   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard Kjøpe slange?

Husk at stålormen er en øgle og ikke slange, som den blir tatt for å vere..
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 20:02   #6
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673
Standard Kjøpe slange?

ikke ta dyr fra naturenm min. håper jeg ikke tråkker på noens tær men jeg tåler ikke sånne mennesker. er klar over at de dyrene jeg har, er i familie med noen som er vilt fanget, for de må jo komme fra et sted. men nå er det så mange muligheter for å skaffe seg dyr som er født i fangen skap og så mange utrydningstruete arter så vi trenger ikke å gjøre det være.
mitt moto: ALDRI kjøp dyr du vet er vilt fanget.
Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 20:17   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard Kjøpe slange?

Helt enig der!
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-07-2007, 11:38   #8
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220
Standard Kjøpe slange?

Vil du absolutt ha en slange så gå for kornsnok eller ball\konge pyton, disse blir ca 1.50m i lengde og er snille ålreite ormer for ny begynnere. Less litt caresheets om disse 2 typene.

Bruk evt vitenskapelige navn for bedre resultat på søkene.

Ball Pyton - Python Regius
Kornsnok - Pantherophis Guttata guttata

Hvis ingen av disse faller i smak kan du også se på Rottesnoker, kongesnoker og eventuelt Boa Constrictor dog sistnevnte blir STOR, opptil 3m hvis de er skikkelige rugger.
vipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-07-2007, 15:28   #9
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard Re: Kjøpe slange?

Sitat:
Opprinnelig postet av Jabbe
HOI
Stålormen finnes over hele Sandefjord. Bare let litt i gresskråninger, langs jernbaner og veier så finner du nok en skal du se. Men vær litt forsiktig.....de er veldig skye
hvorfor tipse folk om slikt??? la dyr fra naturen bli i naturen. finnes mange fine nybegynner arter man kan kjøpe. har man ikke råd til å gi noen lusne hundrelapper for en kornsnok så har man heller ikke råd til å ha kryp!!
Svar med sitat
Gammel 14-07-2007, 17:33   #10
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
Standard Kjøpe slange?

Sitat:
ikke ta dyr fra naturenm min. håper jeg ikke tråkker på noens tær men jeg tåler ikke sånne mennesker. er klar over at de dyrene jeg har, er i familie med noen som er vilt fanget, for de må jo komme fra et sted. men nå er det så mange muligheter for å skaffe seg dyr som er født i fangen skap og så mange utrydningstruete arter så vi trenger ikke å gjøre det være.
mitt moto: ALDRI kjøp dyr du vet er vilt fanget.
Sitat:
la dyr fra naturen bli i naturen. finnes mange fine nybegynner arter man kan kjøpe.
ikke at jeg 100% støtter all fangst av ville arter, men hvor tror dere opphavet til samtlige av deres arter fant sted?

på et eller annet tidspunkt så ble et eller flere individer fanget i det ville som gav blodlinjer opp til nettopp de dyrene dere holder kjære i dag.

respekterer de sterke meningene rundt dette, men er slett ikke dumt å se ting fra flere sider.
Svar med sitat
Svar

Emner
kjøpe, slange

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kjøpe tv Gibbs Småprat 30 11-09-2008 22:09
Hvor kjøpe mus? Olliw Fôrdyr 12 04-04-2008 17:47
Terralaging!/kjøpe? sibbern Terrarier 4 12-08-2007 22:11
Kjøpe insekter? Terra Småprat 0 31-03-2006 10:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:07.