| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 19
|
er utrolig glad nå fordi jeg tror jeg skal gå til anskaffelse av en kongepyton :numberone: , men skal ikke kjøpe før jul, på grunn av noen små saker, men allikevel får vite om jeg kan kjøpe i morgen. men det jeg lurer på noen små ting siden jeg ikke finner alt jeg vil vite på nette isden det står så mye forskjellig, men har tenkt å kjøpe meg en baby eller en litt større hann.
1. har ett 45cm*45cm*45cm terra som står tomt er dette stort nok til en voksen ballpyton eller hvor lenge kan eventuelt, en baby være der? 2.hvor ofte må de fores når de er baby, juvenile, sub adult og adult? 3. har lest litt og er det sant at ballpytoner ikke trenger uv lys siden de er nattaktive? 4.holder det med varmmatte som til varme? 5.også hvordan er det med håndtering og sånt, hvor ofte bør man håndtere og hvor lenge bør man vente med håndtering etter den har spist? 6.hvordan er det med fuktighet? trenger den og ha spraying på veggene å sånt eller er det andre måter som å spraye på pytonen å sånt? vel det var vel det jeg lurte på, men vil helst ikke ha linker til google å sånt da jeg vil ha personlige råd herfra
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
terra på 45x45x45 er i vertfall ikke stort nok til en vosksen. Våres er på 120x30x45 og vi syns det er for lite><
Som du kanskje vet, er kongepyton ganske sær på mar om allt ikke er riktig. Vi forer en gang i uka, når hun vil ha mat... Det er ikke uvanelig at de tar lange pauser mellom mellom hver foring. Det er bare slik de er. De er nattaktive ja, og jeg vil si at bare du sørg for riktig temp og fuktighet, så blir den mer enn glad nok for det Vår varme matte varmer litt dårlig i forhold til hva vi skulle ønske, så du kan kanskje bruke en annen form for oppvarimng i tillegg. Bare spray terra noen ganger i løpet av dagen for å få en riktig fuktighet. Men husk at blir det for høy fuktighet over lang tid, over 85-90 kan slangen din få råte og det blir mugg i terra |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Send et PM til ''twinker'' her inne han har meget god peiling på python regius
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Sitat:
2. Jeg forer min annenhver uke, med to mus/rotter e.l. (er avhengig av størrelsen på dyret) 3. Når jeg søkte etter informasjon på nett, forstod jeg det samme som deg. At de ikke trenger lys fordi de er nattaktive. Men da tok jeg feil, de trenger lys og mørke om natten. De må jo nesten vite når det er dag og natt. 4. Jeg har hørt mange som mener at varmematte ikke skal brukes, at varmelampe er mye bedre. Det kommer også litt an på terrariet ditt, hvis du har et terrarie av tre, så har jeg hørt varmematter leder dårlig varme gjennom treverket. 5. Hvis du kjøper en adult, da er det bare å forsikre seg at den du kjøper er allerede håndterbar. Hvor ofte man skal holde/håndtere juveniler for å gjøre dem "tamme" vet jeg ikke. Når det gjelder håndtering etter foring, bør du vente minst to dager etter den har spist. Hvis du håndterer den for tidlig kan den gulpe opp igjen maten sin. 6. Jeg prøver å holde fuktigheten på 70-80% ved å spraye hele terrariet med spruteflaske. Jeg fikk mesteparten av "opplæringen" min av Twinker Dyktig fyr som vet hva han holder på med.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
vel viste vel at terrariet var for lite til en voksen, lurte mest på hvor lenge jeg kan ha en baby der, visste også at dem skalha lys, men lurte bare på om de trengte uv lys, men takker for svar
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
da har jeg fått klarsignal på at det blir pyton, men det blir ikke før til neste sommer, men allikevel da blir det pyton :numberone: :numberone: :numberone: :numberone:
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Grattis
|
![]() |
| Emner |
| konge, python, pyton, regius |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Python regius i hus. | Jabbe | Boa og pyton | 23 | 04-02-2008 18:15 |
| Axanthic Python regius | Viridovipera | Boa og pyton | 3 | 12-10-2007 13:50 |
| Python regius - litteratur? | Viridovipera | Boa og pyton | 1 | 30-07-2007 22:33 |
| bur til python regius | haplopelma_freak | Snoker | 12 | 25-06-2007 19:30 |
| Konge Pyton (Python Regius) | Varanen69 | Slangefakta | 0 | 26-04-2004 05:42 |