| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2007
|
Min kornsnok og konge snok delte terrari ett par uker og vips en mnd etter har kornsnoken lagt 17 egg. ahva gjør jeg???? Har lagt de i en boks og hadde noe mose jeg fuktet litt og passer på at de har en jevn tempratur, vil jo at de skal overleve... gjør jeg riktig??? :confused: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2007
|
Hej!
Dumt att du satte ihop dom tillsammans, då hÀnder detta lÀtt. Du kastar Àggen och kÀnner igneom så att majsormshonan inte har några Àgg kvar i magen. Sen har du en orm i petbox om du behöver sÀtta ihop dom igen, det Àr inte bra att blanda olika arter.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
tja. ulike oppfattninger av den saken. ser ingen problemer med dette så lenge de er i fangenskap.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
nja. kommer litt ann på. jeg har jo selv en kryssning mellom jaguarpyton og bredl's pyton. men av krysse div teppepytoner er jo blitt mer vanlig. er jo mange som har krysset forskjellige kongesnoker. er jo ikke helt det samme som å krysse 2 forskjellige snoker fra hver sin "familie", men jeg ser ikke helt den store forskjellen her. vet flere er uenige med meg, men men..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Syntes dette ikke er noe stort problem så lenge du kan garantere at slangene får et godt liv og ikke blir videre avlet på.
Fortjener ikke disse liv fordi foreldrene er fra hver sin rase? Når det først er skjedd så syntes jeg det blir for dumt å skulle ta knekken på eggene. Prøv å klekk de og gi slangene bort til intereserte folk som kan sikre slangene en god fremtid. My 3 cents |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Ser ikke problemet ejg heller om de forblir utenfor avl. De har like mye rett til å leve slik som vipera sier. Tenk om vi skulle sagt noe alikt om mennesker! "Nei, mora er kineser og faren er normann, dette går ikke! KAST BEBIN!"...><
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
Mennesker og aper er 2 arter og blir hybrid |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Problemet kommer vel når de som får slangene, gir faen og bruker dem til videre avl.Er jo litt kjipt hvis vi ikke kan bevare rene arter, men sitter igjen med en hel haug med hybrider i steden.
Mvh Robin
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
jo men her er det jo viktig å velge fremtidige eiere med omhu...
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| egg, kornsnok |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder