"
Gammel 09-03-2007, 23:24   #1
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560
Standard Skadet konge python. Hjelp!!

Håper noen kan hjelpe meg litt her før jeg drar til dyrlege med den.
Ballto skiftet ham nå i dag. fuktighet har vært som den skal og alt har gått som det pleier. MEN se på såret han har over øyet????????? er dette alvorlig tror dere, jeg tror dette ordner seg men vil gjerne ha noen andres mening! og har han ikke fått av skinnet på det øyet? syns det ser ut som det sitter igjen. kan noen hjelpe her????
Løven31 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2007, 02:55   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

kan se ut som det gikk litt hardt for seg under avdragningen. hvordan var luftfukt og temp under hamskiftet?
Svar med sitat
Gammel 10-03-2007, 10:55   #3
Reptilfreak

abarth sin avatar

Sted: Tromsø
Meldinger: 174
Standard Re: Skadet konge python. Hjelp!!

Stakkar. Hva skjer egentlig om man tar en slik med til dyrelegen?
Svar med sitat
Gammel 10-03-2007, 10:59   #4
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 762

Jeg ville forsøkt å "dampe" slangen, og se om jeg fikk av den gamle hammen med en myk klut. Har gjort dette selv , også på øyet. Ã… ta slanger på øyet er nok ikke så ubehagelig for dem som for oss. De har jo faktisk skinn over øyet. Og øynene har ikke øyenlokk, så de må være laget for å tåle litt. Men man må selvsagt være forsiktig.

Hvis slangen er i fin form, spiser osv, ville jeg latt såret være. Det gror av seg selv, og slangen er bra ved neste hambytte. Men pass på luftfuktigheten ved neste hambytte ekstra nøye, for når huden har skader, kan hambyttet bli ekstra vanskelig.

Utrolig fin slange forresten
Katrine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2007, 11:39   #5
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560
Standard Re: Skadet konge python. Hjelp!!

Sitat:
Opprinnelig postet av straymond
kan se ut som det gikk litt hardt for seg under avdragningen. hvordan var luftfukt og temp under hamskiftet?
Luftfukten ligger på 60% til vanelig når han skal skifte øker jeg til 70%.
temperaturen ligger jevnt på 30c på den ene siden av buret og 25 på andre siden.
Jeg bruker og T.Rex Bio Mist. som skal hjelpen med ham skifte.

katrine jeg har prøvd antall ganger det du sier med og fukte øyet og klut, har og prøvd med tape, men får det bare ikke av. Takk for skryt av slangen.

Nei det er ikke farlig og ta med slangen til dyrlege, dem har taushets plikt+ at du må finne en vetrinær som tar i mot reptiler.
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-03-2007, 17:53   #6
Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 45

hei som du selv sa er jeg ganske sikker på at dette ordner seg har ikke noe råd som ikke alt er blitt skrivd ned og alle råd har hvert veldig bra mange kyndige mennesker her med god erfaring! se til såret at det ikke blir betent hamet er blitt herdet og blir vanskelig og fjerne vis du ikke har klart det før dette innlegget blir lagt inn så vil det nok heler ikke komme av god fuktighet som du allerede vet er nøkkelordet for en suxsesful hamsskifte hold såret rent så godt det går og ta tia til bruk så trur jeg nåkk at alt blir helt bra etter 1 til2 hamshift
vanderlei er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hjelp, konge, python, skadet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
endelig Konge Python i heimen Enigma Boa og pyton 13 11-03-2008 21:05
parre Morph av Konge Python. Løven31 Boa og pyton 37 12-11-2007 16:00
Mange som har Konge Python?? Løven31 Boa og pyton 29 16-03-2007 23:31
Stor Konge python? Løven31 Boa og pyton 0 08-03-2007 16:44
Konge Pyton (Python Regius) Varanen69 Slangefakta 0 26-04-2004 05:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:00.