| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Håper noen kan hjelpe meg litt her før jeg drar til dyrlege med den.
Ballto skiftet ham nå i dag. fuktighet har vært som den skal og alt har gått som det pleier. MEN se på såret han har over øyet????????? er dette alvorlig tror dere, jeg tror dette ordner seg men vil gjerne ha noen andres mening! og har han ikke fått av skinnet på det øyet? syns det ser ut som det sitter igjen. kan noen hjelpe her???? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
kan se ut som det gikk litt hardt for seg under avdragningen. hvordan var luftfukt og temp under hamskiftet?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Tromsø
|
Stakkar. Hva skjer egentlig om man tar en slik med til dyrelegen?
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Jeg ville forsøkt å "dampe" slangen, og se om jeg fikk av den gamle hammen med en myk klut. Har gjort dette selv , også på øyet. Ã… ta slanger på øyet er nok ikke så ubehagelig for dem som for oss. De har jo faktisk skinn over øyet. Og øynene har ikke øyenlokk, så de må være laget for å tåle litt. Men man må selvsagt være forsiktig.
Hvis slangen er i fin form, spiser osv, ville jeg latt såret være. Det gror av seg selv, og slangen er bra ved neste hambytte. Men pass på luftfuktigheten ved neste hambytte ekstra nøye, for når huden har skader, kan hambyttet bli ekstra vanskelig. Utrolig fin slange forresten
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Sitat:
temperaturen ligger jevnt på 30c på den ene siden av buret og 25 på andre siden. Jeg bruker og T.Rex Bio Mist. som skal hjelpen med ham skifte. katrine jeg har prøvd antall ganger det du sier med og fukte øyet og klut, har og prøvd med tape, men får det bare ikke av. Takk for skryt av slangen. Nei det er ikke farlig og ta med slangen til dyrlege, dem har taushets plikt+ at du må finne en vetrinær som tar i mot reptiler. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
Medlem siden: Mar 2007
|
hei som du selv sa er jeg ganske sikker på at dette ordner seg har ikke noe råd som ikke alt er blitt skrivd ned og alle råd har hvert veldig bra mange kyndige mennesker her med god erfaring! se til såret at det ikke blir betent hamet er blitt herdet og blir vanskelig og fjerne vis du ikke har klart det før dette innlegget blir lagt inn så vil det nok heler ikke komme av god fuktighet som du allerede vet er nøkkelordet for en suxsesful hamsskifte hold såret rent så godt det går og ta tia til bruk så trur jeg nåkk at alt blir helt bra etter 1 til2 hamshift
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hjelp, konge, python, skadet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| endelig Konge Python i heimen | Enigma | Boa og pyton | 13 | 11-03-2008 21:05 |
| parre Morph av Konge Python. | Løven31 | Boa og pyton | 37 | 12-11-2007 16:00 |
| Mange som har Konge Python?? | Løven31 | Boa og pyton | 29 | 16-03-2007 23:31 |
| Stor Konge python? | Løven31 | Boa og pyton | 0 | 08-03-2007 16:44 |
| Konge Pyton (Python Regius) | Varanen69 | Slangefakta | 0 | 26-04-2004 05:42 |