"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-04-2013, 22:57   #1
Reptilfreak

Altivo sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Alder: 31
Meldinger: 27
Talking Farger (Morphs)

Hei hei
Jeg har forelsket meg i spider og pinstripe. Kongepyton. Er de mulig å få tak i Skandinavia? Noen som vet hvor mye de koster?

Jeg er fortsatt bare på veldig interessert stadiet. Har bestilt to ball python bøker på e- bay. Gleder meg til de kommer. Håper flere vil lese seg opp før de evt. anskaffer seg slange. Jeg tar oppgaven kjempeseriøst.

Et terrarie. Kan det stå på gulvet, eller syns slangen det er skummelt? Har ikke verdens største leilighet, så må nok ha terrariet i stuen. på gulvet. Får pælme ut en stol. He,he.

Hva anbefales? Siden jeg er nybegynner, hadde det vært deilig med en trygg slange. Er 1 års stadiet greit da, eller burde de være eldre? Fra en seriøs oppdretter hjelper vel ekstra.

Dette er veldg spennende. Har alltid vært interessert i slanger og ikke minst fasinert. Nesten alle jeg kjenner er redde slanger, så det blir nok bare oss to hvis/når det skjer. He,he. Tusen takk for alle svar. Folk virker så hyggelige her
Altivo er offline   Svar med sitat
Gammel 21-04-2013, 23:06   #2
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Drømmeland
Alder: 29
Meldinger: 858
Standard

Bra du tar det seriøst hvertfall Hadde satt terrariet et sted hvor minst mulig folk går forbi. Det kan stresse dyret i tilegg til at det er fremdeles ulovlig å ha reptiler så å ha det i stua er ikke en kjempeide.. Jeg har mine over gulvnivå pga gulvkulde etc. I tillegg ser det finere ut. Hva slangene trives med finnes det vel masse meninger om, jeg liker som sagt å ha dem over gulvnivå..

Hvorfor mener du at en slange på 1 år er tryggere?? Om du skal ha kp så er det liten sjangse for at dem er særlig aggressive uansett, selvom dem kan nippe litt som små så er ikke dette noe du kjenner særlig. Har en kp på åtte mnd som er aggressiv hele tida, merker såvidt bittene Det med priser på morph aner ikke jeg .. Men du får dem både i Norge og Sverige.
Gammel 22-04-2013, 19:08   #3
Reptilfreak

Altivo sin avatar

Standard

Det ser nok ut til at jeg må vente til det blir lovlig. Jeg har rett og slett ikke plass til å ha det på soverommet mitt. Når man allerede har fyllt sine 45 kvm med ting og tang, blir det ikke stor plass til å gjemme noe. Vil vedlig gjerne dra på messe i Sverige da, men da er jo også sjansen dødsstor for at jeg tar emd meg noe hjem:(. Alt må være i tipptopp stand først.
Gammel 22-04-2013, 20:00   #4
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,430
Standard

Spider og pinstripe er å opparbeide i Skandinavia, men vært litt obs på spider om det er den som blir aktuell, da de kan ha en genetisk feil som ikke er noe særlig. De kan fint være levedyktige, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en som viser minimalt av den genetiske feilen om du skal ha spider. Søk litt på "spider wobble" på youtube så ser du hva type genetisk feil det er snakk om.

Ellers har du fått svar på det meste, men om du vil ha en rolig slange så er det selvsagt veldig stor sjanse for at slangen blir rolig uansett, men om du vil være garantert en rolig slange så er det greit at den er noen år gammel. Da vil eier lett fortelle deg om den er rolig eller om den napper. Yngre kp'er kan nappe litt mer enn litt eldre kp'er, men ikke alle kp'er legger fra seg nappingen Ikke det at det gjør vondt altså, men man skvetter ganske godt !
Gammel 22-04-2013, 20:01   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

Pinstripe og spider er helt vanlige morpher, du finner dem overalt.
Av egen erfaring, har alle pinstripe jeg har vært borti(adulte og juveniler) vært mer aggressive enn andre morpher. Om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, jeg hadde blant annet 3 stk selv, hvor alle hogga etter meg, sammen med en firefly. Ellers har det meste jeg har vært borti av morpher vært rolige.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 23-04-2013, 09:37   #6
Reptilfreak

Altivo sin avatar

Standard

Hvilke morpher blir ansett som rolige og friske da? Tenkte jo hvis dette blir en velfødd og frisk slange at den lånes bort til parring. Jeg har ikke peiling på sånt selv, men er det en fin slange og noen er interessert så er det kjempegøy om den kan avles på.

Det er jo så uendelig mange fine!
Constrictors Unlimited- Pythonregius.com - Designer Morphs Available Now

Hva anbefaler dere? Hvilke morphs har dere gode erfaringer med?
Gammel 23-04-2013, 10:45   #7
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,430
Standard

En kongepyton er en kongepyton uansett morph. Alle individer er forskjellige, det har ingenting å si på hvilken morph det er. Men noen morpher kan ha defekter, men det er et fåtall. Velg deg en morph du synes er fin, ikke hva alle andre sier er fint.

Det er som sagt mange morpher så det er bare å sette seg ned å se hvem du liker best og kunne tenke deg.
Gammel 23-04-2013, 10:47   #8
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

De aller fleste morpher er friske, men det er jo enkelte som wobler og har problemer også, spider er den vanligste morphen med disse problemene.. Jeg ville valgt den morphen jeg liker best, fremfor hva andre mener og synser, dyr er individuelle, det kan hende du får en pastel som er mer aggresiv enn en tre boa.. Det hører til med sjeldenheten at kongepythoner er aggressive, og om de skulle være, så finner du fort ut en måte og håndtere dem på uansett, min erfaring er at de ikke er like flinke til å bevege seg på, som f.eks div trelevende slanger er, så med mindre du dytter hånda di inn i kjeften på dem, så skal det mye til å bli bitt.

Unge slanger er ofte mer på hogget enn eldre slanger, men da kan det være lurt å kjøpe en ung slange så du kan håndtere den til den blir vant til å bli håndtert.

Så til slutt, ikke kjøp en morph bare fordi andre anbefaler den og den morphen, kjøp det du liker selv.. Vis du drømmer om en pinstripe, så kjøper du ikke en mojave om du mye heller vil ha pinstripe.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 24-04-2013, 01:25   #9
Reptilfreak

Altivo sin avatar

Standard

Tusen takk for alle svar. Venter spent på bøkene mine
Svar

Emner
atferd, litteratur, morph, terrarie

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Morphs i Norge Hulkibulk Slanger 7 17-02-2012 23:28
Morphs, kornsnok! Olliw Snoker 12 29-06-2007 07:53
pinnedyr Farger john Pinnedyr 6 16-12-2006 12:24
Rosea farger!! h11te Taranteller 6 29-05-2005 00:12
Farger/Morphs på maisorm nidhogg Snoker 1 26-01-2005 03:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:00.