Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
![]() |
#1 |
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 25
|
![]()
Hei, jeg har en tiger. Ho er rundt 1m nå, litt under. og mitt spørsmål er: hvor stort terra trenger jeg til slutt når hun er fult utvokst.
I tillegg er ho hissig/redd av seg, noen spesielle tips eller triks jeg kan prøve å få ho mer trygg? ho hogger så fort ting kommer for brått på og hugger ganske mye av seg egentlig.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
|
![]() Sitat:
Og her er det vel gjærne ikke snakk om terrarium, men eget rom som skal innredes. Ikke missforstå meg, jeg fyller 18 snart og holde reptiler selv, men jeg har kun leoser for øyeblikket. I nermeste framtid skjeggis og KP. Og ha en TP som førstegangsreptil(?) syns jeg er en ekstremt dårlig ide. Var det impulskjøp fordi slangen var ''kul'' ? Vet ikke om du er klar over hvor stor disse blir? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Reptilfreak
|
![]()
Ikke første dyr nei, og er heller ikke alene om det. Vet at de blir godt opp til en 7m. Skjønner jo at jeg må bygge det selv, og at det ikke er noe terra som er stort nok..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
|
![]() Sitat:
Uansett, her er det snakk om at hele rom skal innredes. Og hvilke reptiler har du hatt før? Og skaffe seg en TP fordi leosen blir for kjedelig er vel ikke helt rett :p Syns uansett det blir for drøyt og holde en TP i alder av 17. Man har med stor sannsynlighet ikke erfaringen som trengs i en alder av 17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Reptilfreak
|
![]()
Kan ta bilde av ho en dag å poste det. Ho er riktig fin. Eier ho samme en som har hatt reptiler i 6 år. Et rom er litt drøyt. Men et terra/ rom på 200x100x180cm vil jeg regne med holder? har en teppe på 2 meter nå, par kp og noen murgekkoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
NHF Styremedlem
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Bergen
Alder: 26
|
![]()
I følge wikipedia så blir slangen 4 til 7 meter lang, alt etter underart. Om man da skal ta utgangspunkt i tommelfingerregelen at terrariet skal være langt nok til at slangen skal kunne strekke seg helt ut, må du dermed ta sikte på at du må ha et terrarie på opp mot 7 meter, og kanskje halparten i bredde.
Så lenge du har plass, og er villig til å sette deg inn i holdet, så ser jeg ikke noe problem med å ha en slik slange i så ung alder. Du må riktig nok tenke fremsiktig med tanke på hvor du skal studere, jobbe o.l. Et terrarie på 20 kvadratmeter er ikke så veldig flyttevenlig ![]()
![]() |
#7 |
Reptilfreak
|
![]()
Mitt neste flytt blir vel inn i en leilighet også videre ut på en gård vil jeg gjette (: Tar jo noen år før de blir så store, spørs jo på foringen. Men ingen underforing hvertfall (: Men er i det minste ikke alene om det, og det har jo mye å si også..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Reptilfreak
|
![]()
Ja, så litt rundt nå. Er ganske enig med hva du sier der. Blir jo ikke på et par år dette da. Men liker å være forberedt (: Men ingen som har noen tips på å få henne litt mer trygg enn bare å jobbe med ho hver dag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 26
|
![]() |
![]() |