"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-08-2011, 23:27   #1
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 25
Meldinger: 625
Unhappy Tigerpython

Hei, jeg har en tiger. Ho er rundt 1m nå, litt under. og mitt spørsmål er: hvor stort terra trenger jeg til slutt når hun er fult utvokst.
I tillegg er ho hissig/redd av seg, noen spesielle tips eller triks jeg kan prøve å få ho mer trygg? ho hogger så fort ting kommer for brått på og hugger ganske mye av seg egentlig..
E.repti er offline   Svar med sitat
Gammel 28-08-2011, 23:35   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Hei, jeg har en tiger. Ho er rundt 1m nå, litt under. og mitt spørsmål er: hvor stort terra trenger jeg til slutt når hun er fult utvokst.
I tillegg er ho hissig/redd av seg, noen spesielle tips eller triks jeg kan prøve å få ho mer trygg? ho hogger så fort ting kommer for brått på og hugger ganske mye av seg egentlig..
Du er 17 og har TP? Syns det lukter ekstremt dårlig plan hele veien.

Og her er det vel gjærne ikke snakk om terrarium, men eget rom som skal innredes.

Ikke missforstå meg, jeg fyller 18 snart og holde reptiler selv, men jeg har kun leoser for øyeblikket. I nermeste framtid skjeggis og KP.

Og ha en TP som førstegangsreptil(?) syns jeg er en ekstremt dårlig ide. Var det impulskjøp fordi slangen var ''kul'' ?

Vet ikke om du er klar over hvor stor disse blir?
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 28-08-2011, 23:48   #3
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Ikke første dyr nei, og er heller ikke alene om det. Vet at de blir godt opp til en 7m. Skjønner jo at jeg må bygge det selv, og at det ikke er noe terra som er stort nok..
Gammel 28-08-2011, 23:52   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Ikke første dyr nei, og er heller ikke alene om det. Vet at de blir godt opp til en 7m. Skjønner jo at jeg må bygge det selv, og at det ikke er noe terra som er stort nok..
Fortsatt, bygge ett terrarium? Altså, vi snakker om en slange av god størrelse. Har du bilder av den?

Uansett, her er det snakk om at hele rom skal innredes. Og hvilke reptiler har du hatt før? Og skaffe seg en TP fordi leosen blir for kjedelig er vel ikke helt rett :p

Syns uansett det blir for drøyt og holde en TP i alder av 17. Man har med stor sannsynlighet ikke erfaringen som trengs i en alder av 17
Gammel 28-08-2011, 23:56   #5
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Kan ta bilde av ho en dag å poste det. Ho er riktig fin. Eier ho samme en som har hatt reptiler i 6 år. Et rom er litt drøyt. Men et terra/ rom på 200x100x180cm vil jeg regne med holder? har en teppe på 2 meter nå, par kp og noen murgekkoer.
Gammel 28-08-2011, 23:58   #6
NHF Styremedlem

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Bergen
Alder: 26
Meldinger: 713
Standard

I følge wikipedia så blir slangen 4 til 7 meter lang, alt etter underart. Om man da skal ta utgangspunkt i tommelfingerregelen at terrariet skal være langt nok til at slangen skal kunne strekke seg helt ut, må du dermed ta sikte på at du må ha et terrarie på opp mot 7 meter, og kanskje halparten i bredde.

Så lenge du har plass, og er villig til å sette deg inn i holdet, så ser jeg ikke noe problem med å ha en slik slange i så ung alder. Du må riktig nok tenke fremsiktig med tanke på hvor du skal studere, jobbe o.l. Et terrarie på 20 kvadratmeter er ikke så veldig flyttevenlig
Gammel 29-08-2011, 00:05   #7
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Mitt neste flytt blir vel inn i en leilighet også videre ut på en gård vil jeg gjette (: Tar jo noen år før de blir så store, spørs jo på foringen. Men ingen underforing hvertfall (: Men er i det minste ikke alene om det, og det har jo mye å si også..
Gammel 29-08-2011, 00:10   #8
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

At du ikke er alene gjør det jo bedre, men og presse en TP inn i ett 200x100x180 syns jeg blir for dumt. Blir som og presse en kornsnok i ett saftglasss
Gammel 29-08-2011, 00:13   #9
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Standard

Ja, så litt rundt nå. Er ganske enig med hva du sier der. Blir jo ikke på et par år dette da. Men liker å være forberedt (: Men ingen som har noen tips på å få henne litt mer trygg enn bare å jobbe med ho hver dag?
Gammel 29-08-2011, 01:11   #10
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 26
Meldinger: 2,014
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (32)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
At du ikke er alene gjør det jo bedre, men og presse en TP inn i ett 200x100x180 syns jeg blir for dumt. Blir som og presse en kornsnok i ett saftglasss
Nå er bare slangen 1m. Men er helt enig at den burde få et helt rom for seg selv når den blir større.
Christoffer er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
hjelp, tigerpyton

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:17.