| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Jeg vet at kongepytonen er en bakkelevende slange og vet også at noen kongepytoner klatrer litt. Men er dette fordi det (rota e.l.) er en hindring slangen må over som det også ville vært i dens naturlige habitat eller klatrer den fordi den liker det og til og med oppholder seg i høyden i lengre perioder?
Jeg spør om dette fordi jeg planlegger å bygge et terrarium til en kongepyton og lurer på om det er nødvendig å ha et 70cm+ høyt terrarium for at den skal trives? Lurer litt på hva dere som har kongepytoner observerer hos deres slanger. Og om dere har flere enn en, hvor forskjellig dem oppfører seg med tanke på klatring. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Ville annbefalt å ha klatremuligheter, men ikke alt for høyt da de ikke er de beste klatrerene og kan falle ned
![]() Røttene eller det du bruker som klatremuligheter må også være veldig stødig slik at det ikke faller ned når slangen din klatrer på det.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Mine oppfører seg forskjellig. Jenta ligger 99% av tiden i en av hulene. Mens gutten er mye oftere ute og tar en noen runder i terra. Gutten klatrer egentlig ikke så ofte, ligger av og til oppå rota.
Begge terra er så godt som like. edit: Kp trenger ikke klatremuligheter. Men det skader jo ikke. (50 cm høyt holder lenge)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Synes det virker mest som om di klatrer for å utforske terra. At di bruker det som et hjelpemiddel for å komme opp i høyden.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
yeps! Så tror nok di færreste gjør det fordi di liker å klatre. Jeg synes nå terrarier uten klatremuligheter ser litt kjedelig ut jeg. Men det er jo en annen sak
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Ja jeg tenker vell i sammen banene selv: Et helt flatt terrarie er ikke særlig innbydende og se på og er nok heller ikke så interessant å leve i heller kan jeg tenke meg, men å ha svære greiner og lignende er også relativt unødvendig (og kan til og med være farlig om det er snakk om store høyder). En rot eller stein eller lignende gjør seg nok bedre, det jeg også tenker litt på er å lage et slags platå eller en bakke med isopor på ene siden eller innerst i terraet slik at slangen kan komme seg nærmere lyset om den vil.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Min kp klatrer ofte på natten. Hun gjemmer seg hele dagen,men på natten er hun veldig aktiv og klatrer mye,hun er også en flink klatrer. Men jeg har ikke høyere terra enn 60cm.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
min KP klatret hele natten lang, og datt ned hele tiden.. og ettersom jeg hadde terrariet rett med sengen, så var dette helt umulig og leve med!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|