| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Hei! Har nylig overtatt en boa, som jeg veit at hvertfall di siste 2-3 ukene ikke har hatt bra forhold med tanke på varme og fuktighet. Dvs at den har bodd i et akvarie (uten topp) med en varmelampe i den ene enden og et termometer. Den har vært mye ute av akvariet og er veldig tam og ingen tegn til at den er noe som helst hissig. Jeg fikk den hjem i går kveld og da hadde den hamma før på dagen. Den hadde ikke fått av seg halen, og det er fortsatt litt på halsen som den ikke har fått vekk. I dag etter jeg hadde dusja tok jeg den med inn på badet, for jeg tenkte kanskje det kunne være lettere for den å få vekk hammet når det var litt varmt og fuktig. Men da vi var inne på badet begynte den etterhvert å lage pipelyder og ha tunge utpust med nesa. Tenkte kanskje noe av hammet lagde pipelyden men jeg så ingenting der. Jeg hørte den gjorde det en gang før jeg fikk hentet den også. Men da var det bare en eller to ganger og hørtes mere "naturlig" ut når den flyttet på seg.
Så jeg vil egentlig få den til en dyrlege så fort som mulig. Så er det noen som kan anbefale noen med GOD kjennskap til bc? Vil nødig at den skal havne hos en som stiller feil diagnose, da jeg har opplevd det flere ganger. Og helst i nærheten. Ta kontakt på melding ...fort! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kanskje denne listen vil hjelpe? http://www.reptilfreaks.no/forum/hel...erinaerer.html
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Jeg bor i rogaland .
Alder: 27
|
off , det kan jo virke som den har liv (luftveis infeksjon ) da må den til dyrelegen med en gang . håper det går bra med den , du må holde oss oppdatert .. kanskje du har noen bilder av den . har selv 3 boaer .
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hei Lene! Begynner å bli en stund siden nå, men kan si så meget som at boa'n ligger nå å koser seg i kalde delen av hjemmet sitt. Og ser ut som om hun stortrives. Det var nok mye stress for henne, i tillegg til mangel på riktige forhold som antakeligvis gjorde henne forkjøla og derfor peip i nesa + litt bobler. Dyrlegen ville hvertfall vente å se før jeg brukte tusenvis av kroner på å røntgenfotografere og ta blodprøver osv. Hun ser nå veldig frisk å fin ut. Utrolig fine farger og legger bra på seg med vekt. Akkurat nå er formen til eiern noget redusert, men skal legge ut bilder av henne så fort formen tilsier det
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Den ser fin ut på bildene.
I forhold til den størrelsen den er på nå vill du noen ganger høre litt lyder.har du sjekket om det sitter noe rester igjen i nese borene etter siste hamm skifte? Er du usikker oppsøker du hjelp. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| dyrlege! | moonica89 | Skilpadder | 1 | 30-09-2008 14:30 |
| dyrlege ? | Kris10an94 | Taranteller | 19 | 04-06-2008 15:11 |
| haster, noen som kjenner til en god dyrlege i bergen | shipless | Skilpadder | 5 | 23-09-2007 14:33 |
| Reptilvennelig dyrlege. | _Nagash_ | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 20-09-2007 21:41 |
| dyrlege i vestfold | charlotte | Skilpadder | 2 | 24-11-2006 05:59 |