"
Gammel 20-09-2010, 01:37   #1
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard dyrlege haster

Hei! Har nylig overtatt en boa, som jeg veit at hvertfall di siste 2-3 ukene ikke har hatt bra forhold med tanke på varme og fuktighet. Dvs at den har bodd i et akvarie (uten topp) med en varmelampe i den ene enden og et termometer. Den har vært mye ute av akvariet og er veldig tam og ingen tegn til at den er noe som helst hissig. Jeg fikk den hjem i går kveld og da hadde den hamma før på dagen. Den hadde ikke fått av seg halen, og det er fortsatt litt på halsen som den ikke har fått vekk. I dag etter jeg hadde dusja tok jeg den med inn på badet, for jeg tenkte kanskje det kunne være lettere for den å få vekk hammet når det var litt varmt og fuktig. Men da vi var inne på badet begynte den etterhvert å lage pipelyder og ha tunge utpust med nesa. Tenkte kanskje noe av hammet lagde pipelyden men jeg så ingenting der. Jeg hørte den gjorde det en gang før jeg fikk hentet den også. Men da var det bare en eller to ganger og hørtes mere "naturlig" ut når den flyttet på seg.

Så jeg vil egentlig få den til en dyrlege så fort som mulig. Så er det noen som kan anbefale noen med GOD kjennskap til bc? Vil nødig at den skal havne hos en som stiller feil diagnose, da jeg har opplevd det flere ganger. Og helst i nærheten.

Ta kontakt på melding ...fort!
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-09-2010, 02:31   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,308
Blog Entries: 4
Standard

Kanskje denne listen vil hjelpe? http://www.reptilfreaks.no/forum/hel...erinaerer.html
Frogger er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-01-2011, 17:11   #3
Reptilfreak

lene_84 sin avatar

Sted: Jeg bor i rogaland .
Alder: 27
Meldinger: 142
Blog Entries: 1
Standard

off , det kan jo virke som den har liv (luftveis infeksjon ) da må den til dyrelegen med en gang . håper det går bra med den , du må holde oss oppdatert .. kanskje du har noen bilder av den . har selv 3 boaer .
lene_84 er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-01-2011, 17:56   #4
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Hei Lene! Begynner å bli en stund siden nå, men kan si så meget som at boa'n ligger nå å koser seg i kalde delen av hjemmet sitt. Og ser ut som om hun stortrives. Det var nok mye stress for henne, i tillegg til mangel på riktige forhold som antakeligvis gjorde henne forkjøla og derfor peip i nesa + litt bobler. Dyrlegen ville hvertfall vente å se før jeg brukte tusenvis av kroner på å røntgenfotografere og ta blodprøver osv. Hun ser nå veldig frisk å fin ut. Utrolig fine farger og legger bra på seg med vekt. Akkurat nå er formen til eiern noget redusert, men skal legge ut bilder av henne så fort formen tilsier det
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2011, 19:16   #5
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Her kommer noen bilder av hu (uten navn)

Ute på klatretur. Bruker mose i huset der nå. (Veldig populært)

Liker å gjemme seg. Bare glemmer at kroppen synes!

Ikke verdens beste fotograf med mobilkamera. Men dog bilder
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2011, 22:51   #6
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Den ser fin ut på bildene.
I forhold til den størrelsen den er på nå vill du noen ganger høre litt lyder.har du sjekket om det sitter noe rester igjen i nese borene etter siste hamm skifte?
Er du usikker oppsøker du hjelp.
norway er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
dyrlege! moonica89 Skilpadder 1 30-09-2008 14:30
dyrlege ? Kris10an94 Taranteller 19 04-06-2008 15:11
haster, noen som kjenner til en god dyrlege i bergen shipless Skilpadder 5 23-09-2007 14:33
Reptilvennelig dyrlege. _Nagash_ Helse og sykdommer hos reptiler 1 20-09-2007 21:41
dyrlege i vestfold charlotte Skilpadder 2 24-11-2006 05:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:05.