| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
hei
regiusen er nå i løpet av de siste dagene blitt veldig matt i fargene igjen, så hamskiftet nærmer seg. MEN forrige gang det skjedde her, så det ut som om det hadde vært en snøstorm oppi terra. største biten jeg klarte å finne var mindre enn en femmer. er det noen fremgangsmåte jeg kan bruke for å få den til å skifte alt sammen i ett stykke? det haster: den flasser allerede svakt ytterst på snuta.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ok. noe forslag til hvor høy? er på nesten 70 % nå. forrige gang var den et sted mellom 10 og 15 % lavere.
Roaches have a meaning of life: Being food for tarantulas. Sist endret av Rawhin; 09-02-2010 kl 12:03. Begrunnelse: legge til noe |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ikke noen ekspert på KP, men en god del høyere enn vanlig i hvert fall. Vet ingen ting om terra, men hvis det er litt lite kan det føre til at man finner hammen i biter.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok. terra er 80 langt og slangen er et sted mellom 65 og 70 cm, så den har nok plass. skal øke fukten litt, bare jeg finner ut hvor høy tempen burde være
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ok. 2 timer i varmt vann. når skal den bades? la merke til at snuta flasset akkurat nå. skal fukten opp dit allerede nå?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Bad den med en gang du
Kan gjerne gjøre dette annhver dag frem til hamskiftet er ferdig. Bruker du varmelampe? og luftfuktigheten til en regius skal ligge ved 70% til vanlig utenfor hamskifte
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
nei, bruker ikke lampe. jeg har varmematte under. med den blir tempen 25 grader, så tar jeg på lyset på toppen av terra, så stiger tempen til 30 grader der den skal ha det, så tempen stiger og synker om natta, som det står så mange steder at den skal. jeg har ei lampe, men jeg har ikke noe behov for den, og jeg aner ikke hvordan jeg kan feste den uten at slangen brenner seg.
gir den et bad nå i to timer. vannet skal gå til rett over ryggen på den?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Er temperaturen du har oppgitt på kald eller varm side? . hvis du hadde brukt varmelampe så hadde den muligens stått for nærme se. Fyll opp vann til rett over ryggen å bruk gjerne et lokk for å få høyere luftfuktighet i boksen.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Antall hamskift per stadie i utviklingen? | Seppola89 | Taranteller | 11 | 24-09-2009 17:53 |
| Dobbelt hamskift | shelob | Taranteller | 8 | 20-08-2009 11:51 |
| Omvendt hamskift | shelob | Taranteller | 9 | 18-04-2009 14:00 |
| hvor stort er for stort? | Silher | Taranteller | 15 | 03-10-2008 12:50 |
| Androctonus australis hamskift | Obsidion | Skorpioner | 11 | 25-11-2006 21:57 |