"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-02-2010, 04:58   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Hedmark
Meldinger: 20
Standard Boa vs Kp

Hei, jeg lurer på sånn generelt størrelse forskjell på en Boa Constrictor av de litt midre typene( ikke de største man får tak i altså) og Kp (Ball python). Beklager om jeg er litt uklar..

Jeg tenker da på både lengde og tykkelse? Er det veldig stor forskjell? Veit begge dyrene kan være egnet som begynner slange så lenge man veit hva man går til å har stor nok plass og råd til det så klart

Hadde håpet noen kunne hjulpet meg litt med det, har søkt litt rundt men finner ikke så alt for mye om akkurat det, men veit jo det er litt forskjellig på størrelse etter som om man mater de ofte osv siden ikke alle typer er eksakt like store? Og hvor store foreldrene til slangen er da så klart.

Håper jeg har lagt dette på riktig sted?

Mvh Alex
cas90 er offline   Svar med sitat
Gammel 02-02-2010, 10:19   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 360
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av cas90 Vis post
Hei, jeg lurer på sånn generelt størrelse forskjell på en Boa Constrictor av de litt midre typene( ikke de største man får tak i altså) og Kp (Ball python). Beklager om jeg er litt uklar..

Jeg tenker da på både lengde og tykkelse? Er det veldig stor forskjell? Veit begge dyrene kan være egnet som begynner slange så lenge man veit hva man går til å har stor nok plass og råd til det så klart

Konge pythonen blir vel vanligvis 1,20-1,30(kan bli noe større) en boa hunne blir fort 2,20 (kan bli en del større) og mye tykkere enn KP`n.

Hadde håpet noen kunne hjulpet meg litt med det, har søkt litt rundt men finner ikke så alt for mye om akkurat det, men veit jo det er litt forskjellig på størrelse etter som om man mater de ofte osv siden ikke alle typer er eksakt like store? Og hvor store foreldrene til slangen er da så klart.

Kp er det nok lettere å tippe str på men boaen er vanskeligere for det er så mye blanding av underarter så der er foreldre dyrene det den beste pekepinnen.

Håper jeg har lagt dette på riktig sted?

Mvh Alex
Gå inn på repti.net på den norske delen og se på "Edelsten..." tråden på boa og python forumet, langt nedi den tråden er det avbildet en mann med en voksen boa. Der ser du godt hvor store de blir..
evak er offline   Svar med sitat
Gammel 02-02-2010, 23:09   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
Gå inn på repti.net på den norske delen og se på "Edelsten..." tråden på boa og python forumet, langt nedi den tråden er det avbildet en mann med en voksen boa. Der ser du godt hvor store de blir..
De blir såpass store i forhold ja, da er nok kp noe for meg i første omgang trur jeg: ) Men syns Boaen er så utrolig stilig, med tanke på farger, tegninger og hode form så har hatt lyst på det lenge, men blir litt i største laget da.

Får heller satse kanskje på en kp av en annen type morph enn vanlig, noen som har noen tips/bilder av noen kule morpher av KP?

På forhånd takk for svar og hjelp
Gammel 03-02-2010, 17:01   #4
Reptilfreak

Standard

NERD - New England Reptile Distributors - NERD's Ball Python Collection

Her er det litt

Har du vurdert teppe python? den er sånn midt i mellom.
Gammel 03-02-2010, 20:54   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
NERD - New England Reptile Distributors - NERD's Ball Python Collection

Her er det litt

Har du vurdert teppe python? den er sånn midt i mellom.
Nei har vel egentlig det, hvordan er de da, mulige å håndtere sånn som kp eller? Har hørt litt av hvert om de slangene egentlig.

Men er jo utrolig fine dyr da
Gammel 03-02-2010, 21:01   #6
Reptilfreak

Standard

Hvordan er den røde regnbue boaen da? størrelse osv... Noen som veit noe om den?
Gammel 03-02-2010, 21:45   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av cas90 Vis post
Nei har vel egentlig det, hvordan er de da, mulige å håndtere sånn som kp eller? Har hørt litt av hvert om de slangene egentlig.

Men er jo utrolig fine dyr da
Det er vel få slanger som er som en KP men jeg har ikke hatt noe problem med mine tepper. De kan hugge litt når de er bitte små men det roer seg fort. Kjenner egentlig ingen som har problemer hissige tepper.

Jeg syntes teppene har mye finere hode og kropp enn KP, de gjemmer seg ikke så mye som KP`n så de er mer synlig på dagtid, men tar litt mer plass.
Gammel 03-02-2010, 22:37   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Det er vel få slanger som er som en KP men jeg har ikke hatt noe problem med mine tepper. De kan hugge litt når de er bitte små men det roer seg fort. Kjenner egentlig ingen som har problemer hissige tepper.

Jeg syntes teppene har mye finere hode og kropp enn KP, de gjemmer seg ikke så mye som KP`n så de er mer synlig på dagtid, men tar litt mer plass.
Oki, etter som jeg har skjønt ja så er kp'ene litt anneledes, men er jo veldig mye fine morpher da
Men hvor store blir teppene da? har sett det er litt forskjellige typer å sånn der også, morpher sånn som jaguar, irian yaya eller hva den heter osv.

Syns også Røde regnbuer er fine, men veit ikke noe særlig om dem ennå.
Gammel 03-02-2010, 23:25   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 30
Meldinger: 4,139
Standard

Hva er det du har hørt om kongepyton, da? Så blir det enklere å si "hvordan de er".
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 04-02-2010, 00:14   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Hva er det du har hørt om kongepyton, da? Så blir det enklere å si "hvordan de er".
Har hørt/lest litt forskjellig, at de kan være litt vansklige i matveien, hvis de ikke får rett varme/fuktighet eller blir stresset på noen måter mener jeg det var, og at de er flotte begynner slanger. Veit de ikke blir så store som boa, som da etter det jeg har forstått kan bli veldig store, men også er helt greie begynner slanger hvis man veit hva man går til da så klart og er ute etter en litt større slange.

Men er vel som regel best å skaffe seg en juvenil, så man blir kjent med slangen så man veit hvordan akkurat den slangen er? eller er det helt greit å kjøpe en som er litt opp i alder?

Veit ikke så alt for mye, men leser å finner ut nye spennende og nyttige ting hver eneste dag: )

Er ganske ny i denne hobbyen, eller har jo ikke noe dyr selv, men kjenner flere som har hatt, eller har og er utolig fasinert av disse dyra

Vil også vite litt generelt om Boa, Kp, Røde regnbue boa'er og Teppepyton så gjerne kom med noe info om de også : )

Vil gjerne lære så mye som mulig før jeg skaffer meg en og loven sier det er greit;P
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:29.