| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
jeg ser mange steder at folk bader slangene sine. legger dem i grunnt vann og lar dem være der en stund :S skal man bade slangene sine, eller er dette valgfritt? burde jeg bate pytonen min?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Er vel ikke så mange bassenger der konge pythonene er, om den skulle ha problemer med hammskifte, kan ett bad være lurt. Men ellers er ikke dette noe kjempe nødvendighet, tenk om noen skulle kaste deg i ett basseng utenvidere? Gi den heller en større vannskål, så kanskje den "bader" litt selv.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 22
|
Ikke en nødvendighet, men det er noen slanger som er veldig glade i vann og svømmer når de får muligheten. En av mine kornsnoker elsker vann
Han er oppi vannet rett som det er. Men en boa jeg hadde for en stund siden fikk fulstendig panikk av vann. Veldig individuelt. Men en nødvendighet nei. Er som mr-repti sier, kan være bra når de skal skifte ham.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
ok. da skal jeg ikke gi den en liten svømmetur(i grunnt vann) i vasken likeven ;P
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
jeg pleier å gi mine slanger en god "vask" i et vann med en liten dråpe grønnsåpe ca en gang på mellom 4-8 uker.
Dette er for å vaske vekk eventuelle bakterier som sitter på dem, etter de kanskje har krypet over sin egen avføring. Ingen av mine slanger ser ut til å spesielt like vann.. helst ville de vel vært foruten.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|