| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 25
|
Hei alle sammen,
Jeg vil først si at jeg har søkt litt rundt på forumet, og lest på nettet generelt, men finner ikke svar på det jeg er ute etter. Derfor starter jeg en forumpost her ![]() Jeg har 2 x tepper som er blitt 1,5år gamle nå. Jeg har hatt faste rutiner med mating så lenge jeg har hatt de (2 små mus hver Mandag). Mating har aldri vært noe problem før, og de har glefset i seg 2 mus uten problemer hver mandag. Men i går nektet rett og slett den ene å spise. Han var totalt uinteressert i musen jeg presenterte, og var mest opptatt i å gni seg mot veggen og drikke. Jeg vet det kun er gått en dag fra han normalt spiser. Men er dette noe jeg burde uroe meg for? Kan det være at han ikke var sulten, og at jeg skal prøve igjen i dag? Jeg syntes ikke han var spesielt "melke farget" i øynene, men kan han være helt i startfasen på et hamskifte, og derfor ikke vil spise? Tar imot alle svar med takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
vent i 1-2 uker med å fôre så spiser den igjen, kan jo være att det er ett hammskifte som nærmer seg? har noen tepper som ikke er så interessert i mat da.
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk for svar
Men da prøver jeg det. Kan være at han bare spiser mindre enn den andre. Søstra hans tok 3 mus i går og virket egentlig klar for mer. Hun spiste også 2 litt større mus forrige uke. Så der snakker vi appetitt Han er vel bare småspist.Måtte bare høre. Vil kun det beste for ungene mine |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Hva med å gå over til rotter i stede?
Det er som regel ikke farlig at slanger sultestreiker, har noen som kan gå en måndte eller mer uten mat.. Men tepper er som regel veldig glad i å spise, og sultestreiker sjeldent, så hun tar nok mat til neste fôring.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ville ventet en-tre uker før du prøver å mate igjen, er ikke helt normalt for slanger å spise på rutine i naturen, så da kan det hende de trenger en pause. Ellers støtter jeg mr. repti, prøv å gå over til en litt større størrelse mus om du får tak i, evt rotter, og heller gi færre. Tepper er kjennte for å like litt større mat enn andre slanger.
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Tusen takk for alle svar
Kansje jeg skal prøve å gå over til litt større ved neste foring.Den tok en mus forrige uke som var større enn den jeg hadde nå. Men butikken hadde ikke den størrelsen nå, så måtte kjøpe 2 litt mindre. Kansje han ble litt fornærmet over at jeg kom med mindre mat denne gang Nok en gang, tusen takk. Da prøver vi igjen om en ukes tid |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vil ikke spise | ramstein | Snoker | 15 | 22-07-2010 13:45 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Kornsnok som ikke vil spise | quagmaier | Snoker | 41 | 04-09-2007 10:00 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |