"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger > Boa og pyton Boa sp. Kjøpt meg Boa C. Lurer på noen ting!?

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-06-2009, 09:37   #1
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
Meldinger: 307
Standard Kjøpt meg Boa C. Lurer på noen ting!?

Da er boa`n i hus!
Kjøpte meg Boa C. og terra her om dagen

Jeg lurer på om det er veldig viktig å desefinser steiner og trær til terra til boa`n?
Får det er veldig store klatre pinner jeg har finni. Så lurer på hvor viktig det er?

Kan jeg bruke plante jord ifra plantasjen til substat?
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 12:41   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 25
Meldinger: 11
Standard

Boa Constictor guide

FAQ slanger

Personlig så er jeg ingen ekspert på slanger generelt. henviser derfor til disse fakta arkene, der vil du kunne finne mye bra info Lykke til med nytt familiemedlem!
MisaMisa er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 14:04   #3
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bredo Vis post
Da er boa`n i hus!
Kjøpte meg Boa C. og terra her om dagen

Jeg lurer på om det er veldig viktig å desefinser steiner og trær til terra til boa`n?
Får det er veldig store klatre pinner jeg har finni. Så lurer på hvor viktig det er?

Kan jeg bruke plante jord ifra plantasjen til substat?
Har lest det er et par ganger. Hehe
Men lurer på om det er noen som har noen egene erfaringer.
Å om jeg må desinfisere tinga jeg skal ha inni..
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 14:17   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 25
Meldinger: 11
Standard

Jeg tror at du burde nok koke disse tingene hvis du har funnet dem ute i naturen. De kan jo ha parasitter og bakterier på seg som da slangen kan bli syk av. Better safe than sorry! som de sier..

Om du kan bruke akkurat det merket med jord i terrariet vil jeg ikke svare for sikkert på. Beklager.
MisaMisa er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 14:19   #5
Senior Member

sofokles sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
Meldinger: 296
Standard

tror det er plantenæring i plantejorda, men du kan jo bruke prydbark som du steker i ovnen
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 15:38   #6
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av sofokles Vis post
tror det er plantenæring i plantejorda, men du kan jo bruke prydbark som du steker i ovnen
Stemmer, nei jeg vil ha jord ikke bark.. Kan jeg bruke jord som ikke er det a?
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 15:40   #7
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MisaMisa Vis post
Jeg tror at du burde nok koke disse tingene hvis du har funnet dem ute i naturen. De kan jo ha parasitter og bakterier på seg som da slangen kan bli syk av. Better safe than sorry! som de sier..

Om du kan bruke akkurat det merket med jord i terrariet vil jeg ikke svare for sikkert på. Beklager.
Jeg klarer ikke koke et tre da.. Ja finni et sykt stort kult tre men får ikke det store der inn i ovnen. Hva gjør jeg da?
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 18:04   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Midt Norge
Alder: 24
Meldinger: 46
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bredo Vis post
Jeg klarer ikke koke et tre da.. Ja finni et sykt stort kult tre men får ikke det store der inn i ovnen. Hva gjør jeg da?
Kan jo spyle det med glo varmt vann å skrubbe det etterpå.
Veldig kjedelig å få midd på slangen, mye jobb å fjerne det etterpå. Har boa c selv, fikk midd på den en gang med plantejord + reptibark, Bruker avispapir som bunn substrat lett å rengjøre når slangen legger avføringen sin.

mvh Amaranth
Amaranth er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 18:34   #9
Reptilfreak

Bredo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Amaranth Vis post
Kan jo spyle det med glo varmt vann å skrubbe det etterpå.
Veldig kjedelig å få midd på slangen, mye jobb å fjerne det etterpå. Har boa c selv, fikk midd på den en gang med plantejord + reptibark, Bruker avispapir som bunn substrat lett å rengjøre når slangen legger avføringen sin.

mvh Amaranth
Jeg brukte sånn desinnfiserings salve greie jeg..
Takk da skal ikke jeg bruke plantejord værtfall..
Er det noe fint med avispapir a? Jeg ser ikke det får meg jeg..
Legg ut bilder av terra og slangen da? Hvor lang er den a?
Svar med sitat
Gammel 11-06-2009, 20:21   #10
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Du får ikke blodmidd på slangen din av å hente inn greiner fra norsk natur, bare for å nevne det siden midd kom opp her.
Om det kan være lurt å gi de en grunding spyling med så varmt vann du har i dusjen, eller koke opp en diger kjele med vann og helle over hele stasen for andre grunner er et diskuteret tema.

Du kan bruke tiurtorv fra plantasjen som substrat til den, men vær obs på at boaen skal ha det ganske fuktig og jorda muggler lett hvis det er for dårlig ventilasjon i terra.

Avispapir er ikke pent, men det er veldig praktisk med tanke på renslighet.
ark er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lurer på to ting Christoffer Småprat 19 11-04-2009 00:09
Lurer på to ting angående mating av slangen? Bredo Slanger, øgler og skilpadder 8 11-03-2009 21:18
Øgler Alle som har litt peilig på gekkoer kan godt se her lurer på noen ting.. Bredo Slanger, øgler og skilpadder 12 25-12-2008 14:56
jeg lurer på om noen som hvet hvor man får kjøpr den bilikste mus til slanger sander Helse og sykdommer hos reptiler 2 23-09-2008 15:32

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:40.