| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Har endelig funnet ut hvordan man får til makrofunksjon på kamera mitt, så nå skal vi se om der er noen slangeeksperter her som kan svare meg på hva som "feiler" bebisen min.
Jeg er usikker på om det har oppstått etter at jeg fikk den eller om den var der fra før. Slangen min skiftet ham for ca 1 uke siden og før det så hadde jeg sett at det var noe rart på hodet dens. Har ikke noe bra bilde på det men man så at det var et eller annet som ikke så ut som resten av den. (Nesten som om den hadde stukket seg på noe og det hadde blitt som en sårskorpe over.) Trodde/håpet at det bare skulle gå vekk med hamskifte men det som skjedde da var at det faktiskt ble som et "hull" istedet ![]() Har ikke stirret meg opp så veldig over det da slangen ellers virker frisk og rask, spiser og fungerer jo som den skal. Det "hullet" ser ikke heller ut til å bli noe værre og jeg har ikke heller sett at det er noen flere over resten av kroppen. Men tenkte uansett at jeg skulle legge ut bilde og spørre. ![]() Ikke så alt for enkelt å ta bilde av noe så lite, særlig når dyret nekter å ligge stille ![]() Men uansett. Noen som har noen tips om hva det kan være, hva som har skjedd? Noe jeg kan gjøre? Og kan jeg forvente at det går vekk i takt med videre hamskifte? Det e jo ikke store dyret for nå så regner jo med relativt hyppige hamskifter.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det ser ut som et lite sår fra noe skarpt noe eller noe? eventuelt at det har vært for tørt i et hammskifte og litt av skinnet har blitt revet av akkurat der, men det er litt rart, da sandboar skifter hamm i veldig tørre omgivelser.. om det ikke går over etter noen hammskifter burde du ta med til en dyrlege å sjekke.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |