"
Gammel 12-05-2009, 12:11   #1
Reptilfreak

cory sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 22
Meldinger: 10
Question Hissig ?

Vi har ei Boa jente som ble født Juli/August i fjor! Hun har alltid vært veldig snill og grei, og ikke noe problem og hanskes med! Hver morgen i d siste, har vi funnet henne kveilet rundt varmelampa når vi står opp! Da har vi bare løsnet henne, og lagt henne på plass i plantene sine før vi skrurpå lampen!

Men, Idag da jeg skulle løsne henne, freste hun bare på meg når jeg rørte henne! så jeg trakk til meg hånden igjen og stusset litt, før jeg skulle stikke den inn igjen! Da kom jeg så vidt innenfor terrariet før hun bjynte å frese! Så jeg lukket bare igjen og fant på noe annet, før jeg ikk bort og skulle prøve igjen! Da jeg kom bort til terra, bjynte hun å frese igjen før jeg hadde tenkt på å lukke opp døra! Og hun lå bare å freste å freste!

Hva kan dette skyldes?? Eneste jeg kommer på er at hun ble fòrt i går, og den jenta spiser ikke lite! Hun fikk 1 mus på lørdag, og klemte i seg 2 nye i går! Kan det være grunnen ? At hun rett og slett er stapp mett? at vi har fòrt henne for mye ? hun har aldri reagert etter foring før!

Hun hjalp meg å få bort dn lille frykten jeg hadde, men hun fikk den også raskt tilbake

Liker ikke at vesle jenta mi er sint og misfornøyd
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 12:43   #2
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

har vært litt sånn i ny og ne på mine også, vil si det er ganske vanlig i grunn, men skjedde mer hos meg når dyra var unge enn det skjer nå.

Slanger liker generelt ikke å bli klådd på etter at de har spist, og ihvertfall ikke når de har spist mye, kan hende det er derfor, bedre å la hu få litt fred, så går det over etter noen dager.

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 12:52   #3
Reptilfreak

cory sin avatar

Standard

Okey Jeg måtte nesten håndtere henne i den situasjonen slik at hun kke skulle brenne seg, men endte opp med at jeg bar måtte skru på varme lampen, og hun tok hinte da Kjæresten min hadde håndtert henne etter hun flyttet seg, og hun var tilbake til normalen da så... Syns bare det var litt rart siden hun aldri har vært slik før.. Fikk også beskjed om at hun kunne "teste meg", så det var om å gjøre og overse det og ikke bry seg, og vise at man ikke var redd

Takker for svar
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 13:21   #4
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Først, slanger kan ha sine dager der de står opp på feil bein, eller skjell kan man vel si. Enkelte dager kan slanger være mer hissige enn vanlig.

For det andre, varmelampe i terra som ikke er sikret er absolutt ikke bra. Og det å skru opp varmen på lampen er enda værre. Slangen din kan brenne seg fordervet, eller værre, til døde. De oppfatter ikke at det er skadelig varmt før det er for sent.

Hvis ikke varmelampen din er sikret, slik at slangen ikke kommer borti den, så bør du gjøre det asap, eller sette lampen utenfor terra.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 13:38   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,721
Blog Entries: 12
Standard

Min kongeboa hadde også en rage-trip her om dagen.. den hadde nettopp "kvelt" musa den fikk, og da jeg tilfeldigvis gikk forbi så hørte jeg "DUNK".. titter ned og ser at Shea sitter der i trueposisjon med musungen i grep og freser til meg og er dritforbanna. Jeg bøyer meg ned for å titte hva i alle dager det er som går av henne, og da hogger hun til igjen.

Hun har vært litt lunefull når det er mat i bilde. Ellers er hun snill og god som dagen er lang.. men etter hun har fått mat, har hun en ekkel vane for å være et realt monster.. vet ikke om hun vil beskytte maten sin?

Uansett, så er det veldig vanlig at det kommer dager hvor slangen din vil være i fred, og godt er det at de har mulighet til å si ifra også.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 13:38   #6
Reptilfreak

cory sin avatar

Standard

Jeg gikk jo for alt i verden ikke fra henne sånn! for å ha det sagt! Men hun pleier å flytte seg selv når det blir morgen, eller vi flytter henne selv.. er tydeligvis natt plassen hennes flytter seg aldri bort før det blir mørkt! Men hva skal man sikre den med da ?
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 15:11   #7
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,624
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

sånn stål beskyttelse som du får i dyrebutikken til en latterlig høy pris

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 19:31   #8
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Du kan kveile hønseneting rundt den, kjøpes på FellesKjøpet, kjøp en av de stive, som er finmasket
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 21:05   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
Alder: 28
Meldinger: 209
Blog Entries: 2
Standard

Snakes skal vel helst ikke håndteres før det har gått ca 24 timer etter foring... Kan hende jeg tar feil, men er hva jeg har hørt
Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 21:19   #10
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av blowfish83 Vis post
Snakes skal vel helst ikke håndteres før det har gått ca 24 timer etter foring... Kan hende jeg tar feil, men er hva jeg har hørt
Det stemmer det.
Håndtering etter mating kan resultere i oppgulping.
Kan sikkkert vere vondt for slangen og, det er jo dritvondt å vere stappmett og bli trykket på magen
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hissig kornsnok cowboy Snoker 7 15-04-2007 19:44
Hissig G. Rosea Svein Taranteller 24 22-02-2007 14:10
hissig kongesnok snia Snoker 3 23-09-2004 09:31
Hissig skjeggis Alven Agamer 11 07-06-2004 23:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:35.