| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 19
|
Hei, jeg trenger litt tips om håndtering, jeg har jo da en litt over ett halvt år gammel Iran yaya. Og jeg har litt problemer med håndtering. jeg håndterer han 2-3 ganger i uka vanligvis, men de siste ukene så har han hvert mye oppi grene sine, både om dagen og natta, han er aktiv altså, men han beverger seg nesten bare oppi grene om natta. Så da er det jo ikke særlig lett å håndtere han uten å stresse han unødvendig mye.jeg prøver å ta hånden rolig bort i han, og få litt feste under han rolig, men får han jo ikke ut uten å dra i han(Noe jeg ikke gjør) Innimellom så har det skjedd at jeg har halve han i hånda, resten er på grenen, så glir han plutselig gjennom fingrene, så han faller ned på grena med halve kroppen, noe som sikkert er veldig stressende for både han og meg, siden jeg ikke vil stresse han, men samtidig få han tam. Så de siste ukene, så har jeg slitt med å få han ut en gang i uka siden han liker den ene rota så godt. Vil jo få den lille rakkeren håndtam.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
prøv å bygge om terra litt,så det blir lettere å få den ut.
å prøv å bruk en slange krok til å få den ut. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Trenger ikke byggeom eller bruke slangekrok, bare stryk han forsiktig over haletuppen, så skal du se det blir fart på han
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Støtter Viridovipera.. Kil den litt på hale tuppen, så løsner den seg opp.. Alle teppene mine kveiler seg nesten alltid til noe når jeg ska ta de ut...
|
|
|
#5 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Jepp, er nok det beste, men mine kommer ut frivillig når jeg åpner buret oO
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Ja bruk en hånd til å holde med og den andre til å løsne den forsiktig, det er bra du ikke drar den løs. det er også kansje lettere å få den ut på dag tid en på natta da den "jakter"
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ufrivillig håndtering av skorpion | Androctonus | Skorpioner | 10 | 16-11-2008 12:00 |
| G. rosea håndtering. | Viridovipera | Taranteller | 2 | 05-10-2007 16:12 |
| bilder fra skorpion håndtering! | Androctonus | Skorpioner | 24 | 30-06-2007 18:44 |
| Håndtering | eddie | Skorpioner | 1 | 12-10-2004 18:25 |
| Håndtering? | Miss_Loca | Skorpioner | 21 | 08-10-2004 12:10 |