| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Sandnes
|
Hvordan funker det med avl av morph`er?
Hvis jeg har en spider 1.0 og normal 0.1 hva blir avkommet da? Nogen bra linker om dette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Spider x normal vil normalt sett gi 50/50 med spider og normale unger.
Søk litt rundt i google etter genetic generators det ligger haugevis av dem rundtom vis du lurer på hva som gir hva av morpher Her står det også litt forklart om morpher og genetikk fra "sjefen" i ballmaking http://www.ralphdavisreptiles.com/ma...ven_traits.asp |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Sitat:
Nå skal ikke jeg kommer med noe forslag på hva spider x normal gir, rett og slett fordi jeg ikke er stødig nok i genetik og vil ikke spå et kull for deg hvis jeg tar feil. Når det kommer til linker er bare å google i vei, har ingen på strak arm nå. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Sitat:
Siden du hev deg på hva det blir av kullet, vil ikke den 50% som er normal være het/50% het for spider? Eller vil halve av de normale være het spider? Eller ingen? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Sjekk denne: Markus Jayne, Ball pythons | ballpython.ca
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Sitat:
Som sagt, de vil bli 50/50 for spider er ett dominant gen, restten vil bli helt normale Men det kommer jo igjen på om spideren er homozygous eller heterozygous, er ingen visuell forskjell på de 2. og ikke minst vilke genetikk hunnen er bærer av.http://ballpython.com/morph.php?morph=spider Dette er komplekse saker og krever att man kjenner sitt dyr før parring |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| morph | cookiejar22 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 27 | 16-03-2009 19:33 |
| Morph - Leo | korse | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 30-09-2007 15:54 |
| Hva slags morph? | Olliw | Småprat | 1 | 18-09-2007 11:10 |
| Kornsnok morph spørsmål | Olliw | Snoker | 6 | 13-08-2007 08:44 |
| Kornsnok morph navn: | Olliw | Snoker | 2 | 30-07-2007 06:12 |