| Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
|
Jeg har aldri lest om dette noe sted, så jeg håpte kanskje dere visste hva det var, min boa.c har skriftet farge fra lyse brun/grå.. til mørke brun og nesten svart , er hun syk kanskje?
Hun virker helt frisk og fin, klaterer og står på som bare det ![]() Er dette noe slanger bare finner det for godt å gjøre, dette har ikke skjedd før...så jeg er litt usikker på denne nye forandringen.. Håper det finnes en logisk forklaring der ute et sted..dette begynner å beskymre meg litt... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Oppland
|
Skiftet ham..?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Nei tror ikke det, hun har skiftet han noen ganger etter jeg fikk henne men aldri sett sånn ut som hun gjør nå
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kan det ha noe med temperaturen i terrariet å gjøre? Den gjør seg mørkere for å tiltrekke mer varme?
Skal innrømme at jeg er syltynn is, har 0 peil på slanger, men vet flere andre reptiler justerer fargen, for å regulere temperaturen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Hvor gammel er den? Våres vr skikkelig lys de første månedene vi hadde den men før vi solgte den ble en mørkere etter hvert. De fleste reptiler får en annen farge ettersom de blir eldre. men forhør deg med en boa ekspert.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Boaer skifter farge etterhvert som de vokser. Kanskje din boa har utviklet de mørke fargene før de lyse... Les her under"Special considerations for hatchlings and juveniles".
http://www.vpi.com/publications/boa_constrictor Hvis slangen oppfører seg som vanlig og temperaturen og alt annet i terrariet er riktige, er det sikkert normalt. Hvis du er veldig bekymret, kan du altid ringe dyrlegen Monica og spørre.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Endel lokaliteter av Boa constrictor imperator kan skifte farger på et par minutter, fra helt lys beige, til nesten svart/grå. Om din boa har gener fra f.eks en Hog Island, så er det fullt mulig at det er derfor.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har nå ikke noen papirer på henne, så det kan godt hvere hun har gener fra en Hog Island, det vet jeg ikke
Men fargen forandret seg på den de få timene jeg lå og sov.Hun er 2,5 år og langer ut rundt 2 meter nå. Jeg er veldig sikker på at terra er varmt nokk, så jeg tror ikke dette er det, men kanskje hun simpelten begynner å bli voksen? Hun ser anderledes ut, men oppfører seg helt normalt, jeg har tatt henne ut, og hun er like nyskjerrig å god som før.. Så jeg har en liten anelse om en blandingssort som ligger gjemt i henne her ja.. ![]() Takk for nyderlige svar, jeg tror jeg har roet meg litt mere ned nå
Sist endret av milo; 23-11-2008 kl 03:36. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder