Tenkte jeg skulle bidra lit med noe som faktisk passer inn i dette forumet........ Paludariumet jeg har jobbet med en stund, (har hatt pause en stund :\) Målene er 1x1x1m på de lengste sidene men det er ikks så stort pga panoramavinduet (66cm) Kronglete forklart! se bilder
Legger ut bilder i kronologisk rekkefølge med komentarer til osv.

Satte sammen bakplatene til underskapet, og forsterket med en trekantlist!
Platene som er krukt er forskalingsplater som er rååååådyre og ble brukt fordi jeg hadde de stående! For andre er det kryssfiner som gjelder! (10 eller 12mm som er brukt!)

Bordplate og hylle satt inn! Brukte bare skruer etter at jeg fant ut at treplugger er noe jæval herk! (
prøv gjerne selv, siden det optimale er skruer kombinert med treplugger og lim! (kommer an på trykk osv.!?))

Borde er satt inn i den vakre kråen det skal stå

To plater er også skrudd på i tilleg!

Nå har jeg skrudd sammen de 3 første delene a selve paludariumet. delvis i forskalin og bakplater i finer! 10mm.

Forsterkninger er på plass, så høyt som vannstanden skal være!

Hele greia er blit sparklet slik at det ikke er noen hull etter skruer eller skarpe vinkler.

Nå har Vi gjort et kjempehopp frem! og tar det punktvis

*Etter flere lag med sparkel og pussing var det klart for epoxy!
*Jeg brukte Jotun Puentgard Topcoat som er laget for båt, og siden det ikke var båtsesong fikk jeg en bra pris

6-7 lag gikk med sammen med en go del hjerneceller!

Ekstrem gass

*Glasset er 6 og 8mm fra glassmester og kostet skjorta! (legger ut budskjett etter hvert)
*Alt i at gikk det med en tube akvasillikon til hele greia.

Dumm som jeg er så kjøpte jeg noen rådyre alu-lister som er beregnet til gulvbruk og bøyde de til i høvelbenk med skinnfille og hammer!

Vinkellister er et herk å få tak i

Hele greia er nå pakket inn til spraying. (før det var det noen lag med sparkel!)

Slik så det da ut etter at det vakre papiret var borte! Glemte å nevne at det dekkorative røret som kommer opp er til alle kabler som går til de kommende elektroniske aperater! (Borret hulle med spesi-utstyr og silikonerte fast!)

Nå er det da plasert oppå bord \ skapet og fortsettelse følger!
Spørsmål ang. NFredrik´s Paladarium prosjekt kan stilles i denne tråden : http://www.reptilfreaks.no/forum/pro...-nfredrik.html