"

Arbeidslogg Her kan du lage din egen logg og guide om prosjektene dine.

Comment

LinkBack Tutorial Tools Visningsmoduser
<!-- google_ad_section_start -->Xull's Leogekko terra.<!-- google_ad_section_end -->
Xull's Leogekko terra.
Published by Xull
09-12-2007
Standard Xull's Leogekko terra.

Har vært en del topics i det siste om innreding av terrarier og en hel del om kunstgressmatter. Har ingen planer om å dra opp diskusjonen om det er bra for dem eller ikke, men her er i det minste mitt leopard gekko terrarie (med kunstgressmatte ) Det er nå nesten en måned gammelt men tok en skikkelig ryddesjau idag og knipset noen bilder for de nysgjerrige sjeler der ute. Enjoy...

Mitt "terrarie" er egentlig ett gammelt akvarium på målene 100x40x40, mulig det er litt lite til to leos og at det blir litt dårlig luft sirkulasjon. Så langt har det gått fint og jeg vil ha ett nytt større terra når jeg først får penger nok (og plass )

Starter med ett plain bilde av terrariet med varmematten under på det som er den varme siden. Har har jeg teipet ett helt normalt termostat til glasset rett over ( en slik du finner billig på biltema/clas ohlson ).

Oppå dette har jeg lagt den "stygge" gressmatten min slik at termostat ledning blir gjemt under.

For dem som lurer så er gressmatten veldig fin, dette er ingen "plastikkdørmatteaktigting"

Neste jeg har gjort er å lage en fuktboks med digital hydrometer som passer mitt behov.

Det er to innganger på boksen (holder egentlig med en) også har jeg teipet litt papir rundt fra innsiden slik at ikke gekkoene skal dra med seg vermeculiten ut over hele terrariet (dem klarer det helt fint likevel).

Da er fuktboks og ett par gjemmesteder plassert. Fuktboks og hule på den varme delen av terra (for bedre kondensering i boksen, dvs høyere luftfuktighet) og hjemmested på varme siden. Gjemmestedet på den kalde siden blir brukt som toalett av mine gekkoer

Det neste blir å legge inn min hjemmelagde isopor bakgrunn (hadde planer om å ta bilder av hele byggingen men det får bli til neste gang siden dette var ett prøveprosjekt for å se om jeg fikk det til).
Den består av 4 deler, slik at det skal være mulig å ta den inn og ut fra terrariet når det må rengjøres og diverse andre ting.

De fire delene:

Da er første del av bakgrunnen på plass over fuktboksen.

Og andre del. Begge bakgrunnsveggene er satt litt fast med dobbeltsidig teip for å holde det oppe ( med de 2 siste hjørnedelene står det av seg selv da...)

Slik ser det da ut. Ser ikke så veldig stylish ut enda

Så blir de siste to delene satt på plass.

Neste steg blir å dekorere litt med en kunstig plante og en rot ( hadde levende plante men det viste seg at den tørket utrolig fort rett under armatured så måtte dessverre gå over til en kunstig en.)

Da er diverse vann/mat skåler plassert inn og topplokk satt på (Topplokkene er laget av pleksiglass med hjemmelagde hull for best mulig luft sirkulasjon.)

Da er det endelige resultatet blitt slik:

Og for å gjøre det hele fullstendig så må det en planke og ett par isoporbiter til(for å fjerne litt varme fra armaturet), for så 3 terrarier med noen leddyr.

og heeeel til slutt må vi tilføye ett par trøtte gekkoer som løper mot nærmeste soveplass.

Håper folk likte det, og om det er noen spørsmål så er det bare å spørre.
Kanskje jeg klarte å overtale noen av kunstgresshaterne om at det kanskje ikke ser så ille ut likevel

Spørsmål ang. dette innlegget kan stilles i denne tråden http://www.reptilfreaks.no/forum/pro...kko-terra.html
Tutorial Tools

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Comment

Emner
leogekko, terra, xull

Tutorial Tools
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tutorial Tutorial Starter Category Comments Siste melding
Xull's Leogekko terra. Gibbs Prosjektspørsmål 20 23-07-2008 18:01
Bakrunn til leogekko TwixXxy Arbeidslogg 0 01-05-2008 00:00
Leo terra reptildude Terrarier 1 13-04-2008 19:20
leogekko når du er bort scarabid Generelt om reptiler 6 25-12-2007 17:33
HJELP. ang leogekko og hudskifte piGGtraad Gekkoer 4 24-09-2005 11:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:00.