| Arbeidslogg Her kan du lage din egen logg og guide om prosjektene dine. |
![]() |
|
|
LinkBack | Tutorial Tools | Visningsmoduser |
|
|
|||||||
|
|||||||
|
|
|||||||
|
By
KarlKanibal
on
21-09-2011, 22:21
|
|
En åpning på 30 cm tror jeg du vil bli skuffet med. Terraet er jo et display til dyrene dine, og da er åpningen det du burde gjøre skikkelig.. En åpning på minimum 50-60 cm er absolutt å foretrekke.. I tillegg bør du minst ha 6mm tykke glass. 4mm vil bli veldig tynt på så store glass som skal skyves fram og tilbake i ei skyvedørslist.. Som du sier er jo dette et prosjekt som ikke har noe hastverk - kan du bruke tiden det tar på å samle inn penger til skikkelig glass! Glasset er jo det siste du setter inn
![]() |
|
By
Sokken91
on
21-09-2011, 22:46
|
|
|
Sitat:
Som sagt kan front endres ved senere annledning (Ingenting er kjøpt inn til det ant en lister til 100,- da jeg hadde glasset fra før )Laga en liten papp modell på 2 sekunder for og se litt om det blir for smalt, Syns ikke det ble det jeg Modellen er dog bare 1m brei da ^^ Men ellers helt lik xD |
|
|
|
|
By
Sokken91
on
22-09-2011, 22:32
|
|
Gjorde ferdig tegninga av kjedsomhet i dag ^^ Laga ''bordet'' til den litt høyere
![]() Blir og beggyne litt til helga tenker jeg Litt mye og gjøre for tidne med hytte bygging og brygge og bu^^ men men!Her er bilde ivertfall Alle di oppm¨lingene under glasset er skyvedørs lister lengdene, Bygd så ikke di korte lengdene skal hukke seg fast noe serlig, så dermed er ene siden ''prioritert'' med lengest lengder Med tanke på luft sirkulasjon er det beregnet en 10cm ''sprekk'' på toppen gjemt bak, som det skal være fluenetting over, samt en ventilasjons rist på ene siden, Lurer litt på og sette inn enn på andre siden også for mere luft gjenomstrømning men usikker på om det er nødvendig. |
|
|
|
By
KarlKanibal
on
23-09-2011, 02:15
|
|
Har du ikke tenkt å legge 1 lang skyvedørslist, men mange små? Ser for meg hakkete overganger.. Hvorfor ikke 1 lang? Det er jo mye enklere også.. Tror ikke det er så veldig dyrt å bestille via dyrebutikk. Da kan du bestille ønsket lengde rett fra Imazoo.. Tror ikke jeg betalte mer enn 2-300 kr for 150 cm lange alu.lister, ferdig kappet i riktig lengde..
![]() |
|
By
Sokken91
on
23-09-2011, 03:16
|
|
|
Sitat:
Men oppsettet med listene jeg tegnet opp gjør så jeg kan bevege ene døren 52 cm(tror jeg det var) uten og treffe 1 skjøt. Den andre kan ikke beveger så mye før den treffer en skjøt, Men har ikke noe tro på at det blir noe problem med skyvedørene pga skjøtene bare utsende. Lurte også på og kanskje varmestøpe disse listene sammen igjen. og fræse ut sporet (Min bror har cnc fræs hjemme så kan fræse ut med 0,001mm nøyaktighet ) |
|
|
By
Gibbs
on
24-09-2011, 10:56
|
|
Kan jeg spørre deg hvorfor du har valgt å ha luftesprekken oppover på siden og ikke langsetter nede?
Å ha den oppover vil gi dårligere effekt på lufting helt klart da varmluft stiger og kald luft blir trukket inn pga dette. Med luftehullet oppover på denne måten, så vil kanskje bare 70% av denne bli brukt for kaldluft og resterende til varmluft ut. Da er den sprekken 30% ubrukelig spør du meg, så jeg ser ikke helt poenget med å ha den den veien..Spesielt når du er redd det ikke er nok lufting. Legg den ned og hele vil bli brukt for kald luft. |
|
By
Sokken91
on
24-09-2011, 11:42
|
|
|
Sitat:
Er stående oppreist jeg har sett alle ha side listene før. Vil helller ikke påstå den er ubrukelig akkurat, Kan være jeg skrev før jeg vær redd for for lite lufting men er ikek det nå ivertfall. Men kan fint legge risten ned ![]() |
|
|
By
Magnetbånd
on
24-09-2011, 20:38
|
|
|
Sitat:
|
|
|
By
Gibbs
on
24-09-2011, 21:41
|
|
|
Sitat:
Hm... Bakgrunn kommer selvfølgelig i veien hvis man velger å lage det. Det har jeg ikke tenkt på.. Greit å ha i bakhodet i tilfelle jeg lager meg bakgrunn en dag ![]() En lufteventil på høykant vil vel trekke og suge av samme luft uansett hvor hovedvarmen er? Mye mulig inn-trekket vil få litt større hastighet og komme seg lengre inn før det blir sugd ut igjen fra samme hull når varmen er på andre siden. I ditt terra på 1260l har jeg forståelse for at dette ikke er et problem, fordi ditt terrariet er såpass stort at temperaturen er en enkel match å styre. Dette terra er halvparten av ditt, så det kan bli noe vanskeligere å styre tempen skikkelig, men det kommer nok til å gå bra. I små terrarier vil dette uten tvil gjøre det veldig vanskelig. Jeg så for meg at tempen ble noe vanskelig å styre med et luftehull oppover, men hvis dette er vanlig å gjøre for folk med tett bakgrunn er det vel bare å kline til. Kan ikke si jeg har sett så mye til dette, men det er kanskje lurt å lage en på hver sin side som du har gjort. |
|
![]() |
| Tutorial Tools | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tutorial | Tutorial Starter | Category | Comments | Siste melding |
| Øgler Terrarium for Skjeggis! | Sokken91 | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 06-10-2011 21:00 |
| NHF - Økonomi | Gregoris | Media | 3 | 30-05-2011 13:46 |
| Litt info om skjeggis? | drogen | Agamer | 42 | 11-05-2009 07:57 |
| An updated edition of Manny Rubio's excellent scorpion book available | Parabuthus | Skorpioner | 2 | 19-06-2008 16:29 |
| Terrarium til skjeggis, hvor stort? | pepsico | Terrarier | 0 | 18-07-2006 16:17 |