| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Kongsberg
|
Jeg visste ikke helt hvor jeg slulle legge dette innlegget så jeg la d her.
Har søkt en del på nettet etter Eremitt-Kreps, men alt som dukker opp er saltvanns Eremitt-Kreps , å de Eremitt krepsene jeh tenker på er de som blir solgt på www.aquazoo.no Det jeg egentlig lurer på er om der er noen som har noe informasjon om Eremitt-Kreps ??? Hva spiser de? Jeg har spesial för som jeg kommer til å bruke til de, men er d noe annet som kan brukes? Hvor stort terrarie bør de ha? Fin sand i bunnen? Tilgang til å bade? El bare tilgang til drikke vann? Kna jeg ha flere sammen osv?? Tar med et stort takk imot all informasjonen. Mvh Alexander.
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2005
|
ferskvann?
De burde vel ha akvarium ivertfall, for de ferdes vel oftest delvis under vann, helt under vann eller på land om jeg husker riktig.. Lit vanskelig å si da det finnes ørten av forskjellige arter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Kongsberg
|
Er ikke den arten som lever i vann dette. Har sett de i flere dyrebutikker, der går de i et terrarie med bare en Tetra min boks lokk til å drikke vann av, men har sett de samme i noen andre dyre butikker å da hadde de et litt større "bad" å bade i.
Hvis du går på www.aquazoo.no så er de der. Alexander.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
* De ermittkrepsene som selges i dyrebutikkene og hos AquaZoo er landlevende ermitt-kreps. Så ikke putt den oppi et akvarium med vann, da kan man risikere at den drukner. * De spiser det meste. Salat, små biter med fiske kjøtt, fiske mat oppbløtet i vann og masse annet. * Hvor stort terraie de bør ha lurer jeg også veldig på. Noen som vet??? * Underlaget kan være sand, stein eller grus. Vet ikke om annet kan brukes. Men ellers bør man ha noe der inne ermittkrepsen(e) kan klatre på å gjemme seg under. Foreksempel en liten rot? * Tilgang på vann skal den ha ja. Både til å drikke og bade etter det jeg har skjønt. * Ja går helt fint ann å ha flere sammen. Ja det var det jeg vet, noen som vet noe mer? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Heisann.
I sensommeren var jeg i stockholm i Iguanazoo. Der hadde de noen eremittkreps og masse annet. Det virket for meg som om disse menneskene hadde ganske peiling på det de drev med. E-posten deres er: butiken@iguanazoo.se Webside: www.iguanazoo.se Send en mail, så får du sikkert svar. (De forstod forresten litt norsk også) Mvh Robin
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Takker og bukker _Nagash_
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: stavanger :D
Alder: 21
|
synes det er viktigt å nevne at disse skifter skall (hus) så dette må du skaffe større av en de den allerede har siden den vokser litt surt å ha en ermittkreps som kommer ut av huset og ikke finner nytt?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: stavanger :D
Alder: 21
|
ops nye her så for å si d sånn håper den ermitten har fått nytt hus lenge før jeg skreiv tusen takk frogger lerte noe nytt om forumet nå
|
![]() |
| Emner |
| eremittkreps |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| blå ferskvanns hummer/kreps | reptilfrelst | Andre virvelløse dyr | 8 | 05-05-2008 22:32 |
| Frosk, Kreps og Hummer (ferskvann) | Malin.. | Lover og regler | 6 | 28-01-2008 14:18 |
| Eremitt kreps | Chibi | Andre virvelløse dyr | 3 | 02-09-2007 16:05 |
| Skal skaffe meg eremit-kreps!! | Øglefrelst | Generelt om reptiler | 3 | 04-01-2007 18:53 |
| ermitt kreps | gunda | Småprat | 4 | 03-06-2006 17:22 |