| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 16
|
Lyst på eplesnegler!
Lurte på hva disse trenger? Har en terrarie boks i plast. Kan jeg ha de i den? Isåfall,trenger jeg pumpe? Gjerne si alt jeg trenger Takk for all hjelp! |
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Her er noe info:
Sitat:
Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Du trenger egentlig ikke pumpe hvis du bare skal ha eplesnegler. De har nemlig både lunger og gjeller, og stikker opp en luftesnabel hvis det blir for lite oksygen i vannet. En pumpe med bio-filter vil gjøre det lettere å holde stabile vannverdier.
Bunnsubstrat og lys er forsåvidt heller ikke nødvendig for sneglenes del, men det kan være greit å ha noen planter som vokser raskt, og disse kan trenge grus eller sand til å slå røtter i. Flyteplanter er fint; andemat kan du få gratis hos mange som har akvarier og dette er en plante sneglene liker. Du trenger: - kalktilskudd - PH-test (den bør være over 7. I motsatt fall tærer vannet på skallene) - nitritt- og nitrat-test - KH- eller GH-test (helst begge deler) Disse viser hvor hardt vannet er. Sneglene trives i hardt vann. Husk at sneglene ikke tåler: - salt - medisiner for akvariefisk - metaller som kobber, jern o.s.v. Vil anbefale dette forumet: Snegler/skalldyr | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|