"

Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-09-2011, 16:34   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
Meldinger: 228
Standard Nye snegler!

Nå har jeg bestilt snegler fra bugz2go og de er allerede sendt!

1 A.fulica albino
4 A. reticulata albino babyer
5 Pleurodonte isabella

Veldig spent på om, når og i hvilken forfatning de ankommer! Spesielt siden jeg har dårlige erfaringer med posten i det siste.
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 17:47   #2
Reptilfreak

Standard

Og så sikler jeg på noen fra Bristol Inverts, spesielt Lignus intertinctus, men har ikke råd til flere nå, så det får evt. bli neste år (blir snart for kaldt til å sende snegler).
Drømmer om A. iredalei (som ikke legger egg, men føder levende unger), A.varicosa (kanskje den vakreste i familien Achatinidae) og Megalobulimus oblongus (den særeste sneglen jeg vet om).
tsrebel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 17:48   #3
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,619
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Gratulerer Får krysse fingrene for at de ankommer fin i formen! Så må du poste bilder av dem alle når de har komt

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 18:36   #4
Reptilfreak

Standard

Tror ikke noe kan holde meg fra å poste bilder av dem når jeg får dem, så det kan jeg trygt love.
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 21:46   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
Meldinger: 275
Standard

Får håpe dem alle overlever Har du de forskjellige typene i samme terrarium?
Hemiplecta wichmanni, Amphidromus atricallosus, eller Lignus solimanus er jo fine arter! spesielt Lignus solimanus.
shadow er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 23:30   #6
Reptilfreak

Standard

Jeg har et kombikar som jeg foreløpig bruker til vinbergsnegler og hagesnegler. Her er det lett å få opp både temperatur og luftfuktighet, men det er litt lite:

I tillegg har jeg skaffa meg et Exo Terra (45x45x60) som jeg holder på å gjøre klart:

Her bør det være nok av plass, men mye vanskeligere å få høy nok luftfuktighet. Forslag og tips mottas med jubel. Også m.h.t. hvor stor varmematte jeg må ha. Jeg skal ha flere planter og moser inn der i løpet av helga (håper jeg). Fikk mail om at sneglene sendes på mandag, så jeg har noen dager på meg.

De nye sneglene puttes nok i kombikaret først (mens de nåværende beboerne flyttes til giganten), og så ser jeg det an hvem som trives sammen. Jeg har et plast-terrarium (den største typen) i bakhånd hvis det skulle knipe.
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 01:00   #7
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,619
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Du kan jo legge f.eks en papp bit eller plast som dekker halve risten i toppen, slik at mindre av fuktigheten forsvinner ut toppen

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 01:37   #8
Reptilfreak

Standard

Jeg har allerede bytta ut den ene nettingen i toppen med plast. Nå ligger det ei treplate oppå det hele. Jeg håper det hjelper litt, men uten varmematte under vannskåla hjelper det ikke nok. Jeg har 20-23 grader i rommet stort sett hele året. Hvor stor bør varmematta være? Hvor mange watt?
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-09-2011, 00:52   #9
Reptilfreak

Standard

Juhu! Da har jeg bestilt Achatina iredalei fra Sverige! Jeg har aldri hatt en snegl som føder levende unger før og er kjempespent. Det tar riktignok ei stund før de eventuelt kan formere seg (9mnd.).
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-09-2011, 17:10   #10
Reptilfreak

Standard

Sneglene har ikke kommet fram ennå. Mye tyder på at de ligger ett eller annet sted i tollen p.g.a. tiårsjubileet for 11.september. Hver dag som går uten at sneglene ankommer gir meg en synkende følelse i magen og håpet om at de overlever blir mindre.
tsrebel er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
snegler

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
TSrebels snegler tsrebel Mine virvelløse dyr 49 09-05-2012 18:11
Lys og varme for snegler? tsrebel Andre virvelløse dyr 9 10-10-2011 13:17
Terrarium for snegler? tsrebel Prosjektplaner 5 19-08-2011 09:48
Kombinasjon med snegler tsrebel Slanger, øgler og skilpadder 1 13-08-2011 22:15
Skilpadde snegler i akvariet. Rep Slanger, øgler og skilpadder 19 17-03-2009 18:28

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:15.