| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 16
|
Sier bare ifra om den plagsomme skriften min siden jeg har engelsk tastatur og er paa ipad xD
Har ett lite plast terra som jeg skal faa pinnedyr i ![]() Men har tenkt til og vente litt med dette. Akuratt naa har jeg funnet en snegle ute som jeg har i det(puttet blader i bunnen) Lurte litt paa hva jeg skal gi den,hvordan passe den osv. Jeg aner ikke hvordan snegle det er(den har kjegle firmet skall) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Svare da D:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
du kan pr;ve a etterligne det som er i norsk natur, f.eks?
ha i frukt og salat, det er dette de fleste snegler spiser, ellers vet ikke jeg sa mye mer enn dette. er ikke snegleekspert for a si det sann!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Vis du hadde hatt et bilde hadde det vært enklere å svare på sneglen.
Men generelt så bare har du høy luftfuktighet 70-90 snegler e jo mest aktive i høy luftfuktighet. Du kan også lage buret til slik du vil ha det som Rubenevo sa norsk natur, gi dem grønnsaker o.l men husk å skylle dem i tilfelle dem er blitt sprayet med noe som snegler ikke tåler med at snegler er nok ikke grønnsak dyrkere så glade i ![]() jeg er heller ingen snegle ekspert men jeg går utifra hva jeg tror er rett bare korrekt meg vis jeg tar noe feil..
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Lagt blader i bunnen intill videre som underlag,
Mulig og bruke noe mose? Eller vil det bare dra med andre dyr inn i terrariet? Ellers har jeg gitt den noen salatblader
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Mose drar lett med seg andre dyr inn i terrariet ja. Viktig å skylle maten, som Thorbjoern nevner. Snegler trenger i tillegg kalk. Dyrebutikker selger et slags skall (i avd. for fugler) som er en billig og enkel måte å sørge for tilgang til kalk. Luftfuktighet er viktig. Landsnegler har lunger og kan drukne.
Vil gjerne se bilder av den. Hvor stor er den? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Jeg ville brukt ugjødslet torv til bunnsubstrat men jeg vett ikke hva du har der hjemme hos deg
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Skulle gjerne gitt bilde men kan ikke naa da jeg er paa ipad.
Stoorelse....*gaa og se etter* mhhh litt mer enn 2cm den er remfarga aktig med en svart strie som strekker seg fra hvert foolehorn.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Du kan jo se om den ligner noen av de jeg har: TSrebels snegler
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fant gigantrotte, gul snegle og flaggermus med apefjes | silke | Media | 3 | 29-06-2011 14:38 |
| Skilpadde Skilpadder i hagen | Turtle88 | Slanger, øgler og skilpadder | 9 | 19-04-2009 11:04 |
| Rosa snegle i Pinnedyrterrariet | Malin.. | Andre insekter | 15 | 10-08-2008 20:01 |
| Snegle i sengen O_O | Renor | Andre virvelløse dyr | 13 | 01-07-2008 21:13 |
| Rådyr i hagen: | Olliw | Småprat | 6 | 09-09-2007 13:26 |