| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Oslo
Alder: 34
|
Her er en god oversikt på engelsk over alternative bunnsubstrater: Substrate - Chapter 3. / Comprehensive Snail Care Guide
Jeg skulle gjerne hørt andres erfaringer med de ulike alternativene. Har lest i den store snegletråden at Exo Terras plantation soil og vermiculite ikke anbefales og at mange bruker torv. Etter et lite søk på plantasjen.no kunne jeg ikke finne torv, men mange andre typer jord. Det slo meg at kanskje jord med kalk vil være bra for sneglene. Hva tror dere om det? Siden jeg bor i en ganske liten leilighet i Oslo er jeg ikke så lysten på å kjøpe store sekker med jord, så om noen har litt til overs kommer jeg gjerne og henter noen liter. Tipper jeg trenger omtrent 4 liter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Du må ha ugjødslet ren jord /torv.
Ikke bruk noe med tilsetning. Jeg bruker slike kokkosprodukter som feks den til Exo. Men det finnes flere varianter av den. Liker at jeg vet at jorda/torva er helt ren for tilsetninger og insekter. Men her er det smak og behag og penger som teller inn. Mye billigere med en sekk tiurtorv fra platasjen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| TSrebels snegler | tsrebel | Mine virvelløse dyr | 49 | 09-05-2012 18:11 |
| Lys og varme for snegler? | tsrebel | Andre virvelløse dyr | 9 | 10-10-2011 13:17 |
| Kombinasjon med snegler | tsrebel | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 13-08-2011 22:15 |
| Skilpadde snegler i akvariet. | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 19 | 17-03-2009 18:28 |