| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
|
Hei
har tenkt å få meg triops men har ingenting å ha dem i, så jeg lurte på om jeg kunne ha de i 50liter akvariet mitt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Det går nok helt fint. Slik jeg har forstått det trenger de ingen filtrering eller noen spesielle forhold foruten varme så du kan ha de i en hvilken som helst beholder.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Heisan!
Bare et spørsmål. Hva i huleste er en triops? Skjønte at det var noen små vannlevemde Dinosaurdyr. Men hva er så gøy med å ha de? De dauer jo nesten med en gang. Kan de parre seg og få egg? Kan du sette opp et ordentlig kult akvarium med planter og mose? Vis det hadde godt an er det jo litt morsommere. Hva mater man dem med? Og hvor for man evt kjøpt dem? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Triops eller Damrokker kan vell nesten kalles levende fossiler da disse ikke har utviklet seg noe særlig på et par hundre mill. år. De levert i vilt i små dammer som tørker ut hvert år og ettersom jeg har forstått så legger de egg som behøver en tørkeperiode for å klekkes neste gang dammen fylles med vann igjen. Disse tror jeg også har blitt observert i Danmark et par ganger.
Her er en side som selger begynnersett med alt du trenger. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Triops og sea monkey dagbok | dragoon88 | Mine virvelløse dyr | 80 | 24-06-2011 20:37 |
| Triops dag bok | mantris | Andre virvelløse dyr | 9 | 03-03-2011 20:41 |
| Triops cancriformis | ElHein | Andre virvelløse dyr | 0 | 11-11-2010 03:24 |
| Info om triops? | Cyanide | Andre virvelløse dyr | 19 | 16-07-2010 11:27 |