| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Hei, folkens! Har sett et par tråder nå om Triops og fant ut at jeg skulle være litt behjelpelig. Har prøvd selv i et par omganger med triops, men da jeg mangler litt av "utstyret" har det gått heller dårlig. Vi satser på at det går bedre når jeg kommer meg litt lenger sørover. Disse dyrene er egentlig ganske underholdende å holde, ettersom de har en kort livssyklus og du får se livene deres utfolde seg i løpet av to måneder. De klekker fra egg som ikke er større enn et sandkorn, før de blir til små organismer på størrelsen av dyreplankton. Men i motsetning til "sea monkeys" kan man se dem med det blotte øyet, samtidig som man kan ha dem i flere generasjoner. Etter hvert som de blir store kan man også se at de virkelig ER levende fossiler a la trilobitter. Anbefaler disse dyrene på det sterkeste. Skal slenge sammen et faktaark senere i dag. For now har jeg en forhandler på Ebay som selger cancriformis ganske billig.
Du får en liten pakke som du har i en romtemperert bolle med rent vann og venter... venter... venter. Etter en gode tre dager skal de ha blitt så store at de kan spise akvarieplanteblader. Før det spiser de plankton og vokser. eBay: The King of Triops! T cancriformis! Grows 4.5 inches!! - eBay (item 300489113541 end time Dec-03-10 13:42:38 PST) Youtube: " title="YouTube - Triops cancriformis" target="_blank">YouTube - Triops cancriformis Sjekk fotbevegelsene. Morsomt morsomt.
|
![]() |
| Emner |
| akvarie, cancriformis, dyr, lette, triops |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Triops og sea monkey dagbok | dragoon88 | Mine virvelløse dyr | 80 | 24-06-2011 20:37 |
| Info om triops? | Cyanide | Andre virvelløse dyr | 19 | 16-07-2010 11:27 |