"

Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-11-2010, 03:24   #1
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
Meldinger: 218
Blog Entries: 8
Standard Triops cancriformis

Hei, folkens! Har sett et par tråder nå om Triops og fant ut at jeg skulle være litt behjelpelig. Har prøvd selv i et par omganger med triops, men da jeg mangler litt av "utstyret" har det gått heller dårlig. Vi satser på at det går bedre når jeg kommer meg litt lenger sørover. Disse dyrene er egentlig ganske underholdende å holde, ettersom de har en kort livssyklus og du får se livene deres utfolde seg i løpet av to måneder. De klekker fra egg som ikke er større enn et sandkorn, før de blir til små organismer på størrelsen av dyreplankton. Men i motsetning til "sea monkeys" kan man se dem med det blotte øyet, samtidig som man kan ha dem i flere generasjoner. Etter hvert som de blir store kan man også se at de virkelig ER levende fossiler a la trilobitter. Anbefaler disse dyrene på det sterkeste. Skal slenge sammen et faktaark senere i dag. For now har jeg en forhandler på Ebay som selger cancriformis ganske billig.

Du får en liten pakke som du har i en romtemperert bolle med rent vann og venter... venter... venter. Etter en gode tre dager skal de ha blitt så store at de kan spise akvarieplanteblader. Før det spiser de plankton og vokser.

eBay:
The King of Triops! T cancriformis! Grows 4.5 inches!! - eBay (item 300489113541 end time Dec-03-10 13:42:38 PST)

Youtube:
" title="YouTube - Triops cancriformis" target="_blank">YouTube - Triops cancriformis

Sjekk fotbevegelsene. Morsomt morsomt.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
akvarie, cancriformis, dyr, lette, triops

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Triops og sea monkey dagbok dragoon88 Mine virvelløse dyr 80 24-06-2011 20:37
Info om triops? Cyanide Andre virvelløse dyr 19 16-07-2010 11:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:53.