"

Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-04-2009, 19:12   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 24
Meldinger: 2
Standard vunderer krabbe

Vundere å gjøre om rio240 til krabbe kar
slik er det i dag

Skal ha Mangrovekrabbe Vunderer og ta ut innvendig pumpe for å ha utvendig istede, for pumpen som er nå vil nåkk komme for langt opp.
Vil otto funke nedi la med? Har nå scalare, neontetra oppi, scalarene skal iværtfall bort om jeg bestemmer meg for å ha krabber.
Men sliter med å finne god sider med oppsett/innredring til krabba kar. Noen som har gode linker med steg for steg og bilder av gode krabbe kar?

Sender med flere bilder fra akvariumet så dere får sett om det er noe jeg får brukt i evt krabbe kar. Må jeg ha sandbunn?eller kan jeg ha grus som nå? Blei litt mye tekst og spørsmål men vil vite godt på forhånd før jeg begynner.Har foresten også eplesnegler, malaysisk sandsnegler, og posthorn snegler. Må disse vekk også?
Men stort sett trenger jeg tips til innredining. hvordan gjøre det på best måte og slik har også en kampfisk. Vil den funka lamed krabbe?
-og hvordan få ha fuktighet i lufta å krabbene vil trives?
-kunne også tenke meg å fått til en "bekk" som går ned et fjell eller noe slikt.

simpsons er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 20:25   #2
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Hmm... Mener å huske at "skalldyr" ikke lengere er å få kjøpt i dyrebutikker, slik som krabber og kreps, de er blitt ulovelige(Men, men det er jo herptiler også )

Hmm.. Tror ikke mange her inne sitter med info om krabber, men ser du har post på http://www.nettakvariet.no Der får du nok svar snart.

Fant noe her:
Nettakvariet - Søkeresultater
mangrovekrabbe

Ellers så kan vel folka her hjelpe deg med info om bygging av terrarie til krabataen
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 20:45   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Krabber er lovlig, kreps er ikke.
psychofox er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 21:24   #4
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
Meldinger: 489
Standard

vi har krabber på jobben.
Svar med sitat
Gammel 13-04-2009, 21:37   #5
Junior Member

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 24
Meldinger: 2
Standard

Takk for svar
Krabber er lov. Har lagt ut på nettakvarium også. OG på aquaforum, men ingen som svarer. Men tenkte å legge ut her også siden dere sikkert har godt peiling korsen jeg kan gjør Rio240om til et godt hjem trenger gode løsninger som ikke er for avansert for meg tenkte å ha enten 1/3 eller halvparten med landområde
simpsons er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 09:31   #6
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av psychofox Vis post
Krabber er lovlig, kreps er ikke.

Jeg har sett eremittkreps i en dyrebutikk

Husker ikke hvor det var
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-04-2009, 09:42   #7
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

De eremittkrepsene som lever hovedsaklig på land skal være lovlige.
Kreps er ulovlig pga frykten for krepsepest, dette gjelder også kreps som går under navnet "blå hummer" eller lign.

Pekken er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Land Krabbe Oluf Andre virvelløse dyr 6 08-03-2008 14:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:48.