| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Heisann. Mulig jeg trenger hjelp med bildene igjen....
I mai i fjor, hadde jeg stående en boks med planter og vann på kjøkkenet. Etter noen uker, la jeg merke til et rart dyr oppi boksen. Tok det etterhvert ut, og foret det på microworms. Etter som den vokste ble den identifisert til øyenstikkerlarve. Da den jo var vokst opp her, og det jo gi mot vinter, fikk den et eget akvarium med planter. Så den kan overvintre her hos oss. Forer den på bananfluer, noe den sluker umiddelbart. (har en lang tunge som rekker halvparen av kroppslengden dens, som brukes til å fange fluene med) Utrolig artig å studere den. Skal slippe den ut til sommeren så den kan leve naturlig igjen. Selv om det tar tre år før den blir ferdig utviklet, sjanser jeg ikke på at den plutselig utvikles fortere inne her og jeg sitter med en fullvoksen øyenstikker flyvende rundt inne. Prøver å legge inn bilde av den, hvis ikke får en av adm eller mod hjelpe meg, vær så snill ![]() Det gikk ikke nei. Fatter ikke hva jeg gjør feil ![]() ![]()
Sist endret av Jabbe; 22-01-2009 kl 11:22. Begrunnelse: La til bilder |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
1) Først må du laste opp bildet på en nettside feks photobucket.
2 Du en link fra siden til ditt bilde. Dra over denne linken og høyreklikk , velg "Kopier" 3) Så trykker du på den knappen med bilde av 2 fjell rett over boksen du skriver mld i 4) Nå kommer det opp et lite vindu der det står "Venligst tast inn URL'en til bildet. Høyreklikk i skrive feiltet på denne boksen og velg "Lim Inn" 5) Trykk Ok Done
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Jøss, så kult!
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg ser at Lailande har lagt ut bildene.
Jeg legger dem ut her for deg (Lailande: si ifra hvis jeg skal fjerne bildene) Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Takk for hjelpen folkens
Jeg er en kløne med bilder.... Ja jeg synes også den er kjempesøt. Men gjett om den er hissig. Da jeg foret med qtips og microworms, så angrep den qtipsen og ville ikke slippe igjen. Og bananfluene har ingen sjanse...de glefses innpå så fort den merker bevegelsen på vannet. Litt overdrevet å gi den eget akvarium med planter, statue og lys kansje, men har jeg først tatt meg av den, så skal den ha det bra også. Morsomt å studere den på så nært hold. Den er er racer til å svømme. Skyter igjennom vannet som en pil. Liker å henge opp ned under et blad, og luske på mat. Skifter ham oftere og oftere nå, så er spent på hvor fort den blir voksen når den ikke er i dvale. Håper den er stor nok til at jeg kan slippe den ut når våren kommer. Normalt dvaler de to vintre før de kryper opp for å endre seg til en flygende skjønnhet. Sist endret av Lailande; 22-01-2009 kl 14:05. Begrunnelse: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
|
Enig.. se trynet! Kjempetøff.
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Morsom og søt liten krabat det der.
Helt klart et kult lite prosjekt du har gående og det er fint at du tar så godt vare på hxn ![]() Hxn fortjener det sikkert ![]() Du får holde oss oppe med flere bilder etter hvert som hxn gror og blir større.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Den var søt, den.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" | Miroxx | Snoker | 33 | 22-01-2008 12:58 |