"

Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-12-2008, 06:29   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard Midd...

Hei igjen.

Jeg ser det er flere tråder om midd her, men desverre ingen av de kunne hjelpe meg, så jeg må starte en ny tråd..

Har fått bananfluemidd i terraet hvor sneglen bor. Ingen overdrivelse å si at det er MASSE av de. Vet de stortrives i fuktige substrat, og det er jo nok fuktighet der for de.
Har tatt ut alt av mat, og avføring som lå rundt om, men lurer på om de kan skade sneglen??

Vil de dø ut av seg selv når det ikke er mere mat til de(de finnner vel masse i mosen og røttene som er der)? eller vil de gå løs på de levende vesnene som bor der inne?

Noen som har et supertips for å bli kvitt de? Eller er det bare å skifte alt umiddelbart?
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-12-2008, 09:38   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Jeg har ikke noe erfaring med snegler i det hele tatt

men jeg trur jeg ville skiftet og vasket hele buret, bare for å være på den sikre siden
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-12-2008, 16:23   #3
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

Midd er veldig vanskelig å kvitte seg med når de først er kommet, jeg har selv prøvd en del ganger å ta ut mat, bæsj, døde dyr osv osv, men når de først er kommet så finner de alltid noe nedi torven/jorden osv.

Så er meget vanskelig å kvitte seg med, jeg har fått det til én gang hos en tarantell å da fanget jeg masse norske dyr som scolopendere, skruketroll, tusenben osv osv som jeg hev oppi så etter en stund så tok de over middene, og når middene var borte var det kun de insektene som levde, å siden det ikke var mer mat så døde de og Så der er det tomt.

Men tror ikke dette er en god ide hos en snegle, har ingen erfaing med snegler så om det funker må noen andre svare for.

Men nå er det kaldt og er vanskelig å finne dyr ute.

Men den aller letteste måten er å ta ut sneglen å sette den i en midlertidig boks å renske hjemmet for torv/jord og vaske buret, og gjerne la buret stå noen timer til en dag for å tørke skikkelig for så å innrede det igjen

Bare pass på at sneglen klarer seg så lenge i den midlertidig boksen.

Sist endret av sveinjo; 04-02-2009 kl 14:55.
duefjes er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-12-2008, 17:12   #4
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Om du klarer å få tak på Hypoaspis miles, så er de verdt forsøket. Det er rovmidd som er veldig lite spesifike på hva de spiser. Jeg skal kjøpe en halv liter med substrat (som midden bor i), etter jul, til alle mine terrarier. Koster 14-20euro for 0,5l som kan være ca 12.000 rovmidd. Fikk noen skolopendere med syke mengder midd, som jeg ikke vil ta sjangsen på at ikke har spredd seg videre. Universiteter kan kanskje hjelpe deg, her i tyskland fant jeg en internettbutikk som selger alt mulig til bekjempning av skadedyr på planter, der hadde de dem. Lykke til!

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Midd? Ada93 Taranteller 5 05-10-2008 11:03
Midd? Jonas Taranteller 10 05-08-2008 23:09
Midd misspower Terrarier 2 04-02-2007 17:56
Midd badmann Skorpioner 1 14-08-2006 20:41
Midd tovang Taranteller 16 09-03-2006 20:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:46.