| Andre virvelløse dyr Snegler, eremittkreps, krabber og andre virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Hei igjen.
Jeg ser det er flere tråder om midd her, men desverre ingen av de kunne hjelpe meg, så jeg må starte en ny tråd.. Har fått bananfluemidd i terraet hvor sneglen bor. Ingen overdrivelse å si at det er MASSE av de. Vet de stortrives i fuktige substrat, og det er jo nok fuktighet der for de. Har tatt ut alt av mat, og avføring som lå rundt om, men lurer på om de kan skade sneglen?? Vil de dø ut av seg selv når det ikke er mere mat til de(de finnner vel masse i mosen og røttene som er der)? eller vil de gå løs på de levende vesnene som bor der inne? Noen som har et supertips for å bli kvitt de? Eller er det bare å skifte alt umiddelbart? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Midd er veldig vanskelig å kvitte seg med når de først er kommet, jeg har selv prøvd en del ganger å ta ut mat, bæsj, døde dyr osv osv, men når de først er kommet så finner de alltid noe nedi torven/jorden osv.
Så er meget vanskelig å kvitte seg med, jeg har fått det til én gang hos en tarantell å da fanget jeg masse norske dyr som scolopendere, skruketroll, tusenben osv osv som jeg hev oppi så etter en stund så tok de over middene, og når middene var borte var det kun de insektene som levde, å siden det ikke var mer mat så døde de og Så der er det tomt.Men tror ikke dette er en god ide hos en snegle, har ingen erfaing med snegler så om det funker må noen andre svare for. Men nå er det kaldt og er vanskelig å finne dyr ute. Men den aller letteste måten er å ta ut sneglen å sette den i en midlertidig boks å renske hjemmet for torv/jord og vaske buret, og gjerne la buret stå noen timer til en dag for å tørke skikkelig for så å innrede det igjen ![]() Bare pass på at sneglen klarer seg så lenge i den midlertidig boksen.
liker du soffaflis? Sist endret av sveinjo; 04-02-2009 kl 14:55. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Om du klarer å få tak på Hypoaspis miles, så er de verdt forsøket. Det er rovmidd som er veldig lite spesifike på hva de spiser. Jeg skal kjøpe en halv liter med substrat (som midden bor i), etter jul, til alle mine terrarier. Koster 14-20euro for 0,5l som kan være ca 12.000 rovmidd. Fikk noen skolopendere med syke mengder midd, som jeg ikke vil ta sjangsen på at ikke har spredd seg videre. Universiteter kan kanskje hjelpe deg, her i tyskland fant jeg en internettbutikk som selger alt mulig til bekjempning av skadedyr på planter, der hadde de dem. Lykke til!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Midd? | Ada93 | Taranteller | 5 | 05-10-2008 11:03 |
| Midd? | Jonas | Taranteller | 10 | 05-08-2008 23:09 |