|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Alder: 18
|
Jeg lurte på om det er noen som har Hoggorm (Vipera berus) i fangenskap? Om det er mulig?
![]() Og om det går an og gjøre de håndtam. Og hvis det er noen som har, krever de mye? F.eks UV-lys, diverse varme og sånt?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Det er svensker som holder oppdretts vipera berus
vet ikke så mye om hva de trenger men svensken jeg kjenner som holder . han dvaler dem i vinkjøler etter som er viktig disse dyrene får dvalen sin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
De trenger kjøling, noe som ikke er så enkelt. Men det lar seg jo gjøre, f.eks med en vinkjøler eller kanskje til og med ett kjøleskap (men, de må da kjøles trinnvis)
Ellers så trenger de jo selvsagt UV, som ALLE dagaktive dyr. Ang temperatur, så er det jo bare å se på hvilke temperaturer vi har ute det, og prøve å gjenskape det så godt som mulig. Og nei, jeg vil tippe at man ikke kan gjøre den håndtam - men det går helt sikkert an å håndtere dem. Men hvorfor ? Husk at dette er en giftslange, som -kan- gi deg forholdsvis alvorlig skade ved bitt. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Sitat:
det er nok mulig, men vil ikke annbefale å ta en rett ut fra naturen. da de da blir stresset og kommer mest sannsynlig til å dø. ![]() så hvis du skal ha må du nok kjøper fra en oppdretter. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Alder: 18
|
Takker for svar! Jeg har ikke planer om og ha en, jeg var bare nysgjerrig!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hoggorm - Faktatekst | Jabbe | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 3 | 22-02-2011 21:51 |
| Vipera Berus(Hoggorm) | parahybana_freak | Andre slanger | 10 | 11-04-2010 22:17 |
| Er hoggorm tiden over nå? | DevilDoll | Helse og sykdommer hos reptiler | 14 | 02-09-2008 21:36 |
| hoggorm i Bergen? | mats123 | Helse og sykdommer hos reptiler | 21 | 24-10-2006 12:19 |