"
Gammel 03-06-2010, 07:26   #1
Reptilfreak

Kakon sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 64
Standard Huggormbitt på hunden vår (med bilder)

Tirsdag (1/6-2010) kom vår lille American Bulldog på 4,5 mnd. inn (løper løs ute) med et huggormbitt, som dere kan se av bildene.

Så i går bestemte jeg meg for at huggormen måtte finnes og fjernes fra gården vår.
Første område jeg begynte å lete var i en haug med gammel takstein som ligger i utkanten av gårdsplassen (vi bor på et småbruk i skogen, med et par km. til nærmeste nabo).

Og riktig gjettet så fant jeg etter kort tids roting i taksteina en flott huggorm på 57 cm.

Huggormen ble puttet på et norgesglass og var klar til flytting.

Men jeg fant ut at jeg skulle sjekke en gang til i samme haugen med takstein, og jaggu meg fant jeg "kjæresten" hennes også på samme plass. Fint å få fjernet disse to før de hadde blitt flere!

Dette var huggorm 6 og 7 som vi fjerner fra småbruket vårt. Det er både fordeler og ulemper med å bo i skauen og dette er bare bonus, så lenge det gikk bra med hunden så.
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 08:07   #2
Reptilfreak

Busy sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
Meldinger: 130
Standard

Nåmmin, det så ikke mye godt ut stakkars. Og så rundt ansiktet da, skummelt med bitt rundt luftveier og sånt. Men godt å høre at det gikk bra

Fasinerende disse huggormene, men skumle skapnigner også. Og veldig mange dere har fjernet fra plassen deres også.
Busy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 08:31   #3
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 465
Standard

Regner med at den haugen med takstein er et ideelt sted for en hoggorm å holde til
Gregoris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 12:21   #4
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Det vil nok være veldig hensiktsmessig og fjerne den haugen med takstein
Svar med sitat
Gammel 03-06-2010, 14:15   #5
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 897
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Skulle si det samme som Thor nevner her Jo åpnere det er rundt tunet ditt, jo ferre hoggormer vil du finne der. Den haugen med takstein er PERFEKT hoggormsted! Det var vel derfor du begynte letingen etter "synderen" der også Tipper de steinene blir gode og varme i solen.

Min første hund ble også bitt av hoggorm en gang. Han ble sløv i et par dager, men ikke noe verre en det heldigvis.
Martink er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-06-2010, 13:00   #6
Reptilfreak

ymar sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
Meldinger: 279
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thor Håkonsen Vis post
Det vil nok være veldig hensiktsmessig og fjerne den haugen med takstein
skal ut i hagen å lage meg en slik hau nå
ymar er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp =S hunden har "vabler" Miroxx Småprat 25 19-07-2007 17:20
Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) hell Småprat 8 02-04-2007 08:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:38.