|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Heisann
![]() Lurer litt angående min lille Afrodite, som er en ung Tornhale. Har hittil gått ut fra at hun er en hunn, da avls-mannen i Sverige mente hun med 80% sannsynlighet er det. Nå er hun straks året gammel, 40cm lang og 110g, og dermed lurer jeg på hvordan jeg kan kjønnsbestemme henne. Er det noen "sikre" tegn å se etter? Og samtidig lurer jeg på hvordan steder de velger å legge egg. Hun har endret oppførsel i det siste, fra å ligge omtrent hele dagen på en litt skjult hylle i terraet, til å grave et hulesystem ut av en annen verden, og krabbe rundt og gjemme seg i det. Er det sjanse for at hun lager et reir i hulene? Og er det nødvendig for meg å gjennomsøke det med gjevne mellomrom etter eventuelle egg? Mvh E og Afro
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
|
Jeg har ingen peiling på temaet, men Are fra ORP har fortalt meg at det er veldig veldig vansklig å være 100% sikker. Tror ikke de er helt sikre på alle deres heller.
Da jeg så to parre seg ble jeg jo ganske stolt, da jeg hadde funnet ut at de hadde et par, men fikk beskjed at det var slik de bestemte rang i varan verdenen. Alle parret alle, for å avgjøre hvem som var "sjef". Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
|
Dæven, det visste jeg ikke
![]() Men uansett vil det vel bli kræsj hvis det skulle vise seg at det var to hanner sammen? Tror jaggu jeg skal ta en tur ned til Are. Har lenge tenkt på det, men har aldri blitt noe av
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Varaner | Androctonus | De "ekstra" eksotiske herptilene | 15 | 06-07-2008 14:51 |
| Varan hvilke varaner har de på reptilparken i Oslo? | Androctonus | Andre øgler | 7 | 04-05-2008 20:52 |
| Varan Australske varaner & geckoer | royy | Andre øgler | 0 | 05-08-2007 10:29 |
| rar oppførsel? | Achilles | Agamer | 3 | 12-08-2006 21:07 |
| Varaner.... | _Nagash_ | Generelt om reptiler | 0 | 05-10-2005 07:48 |