|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Heisann
![]() Jeg har nettopp skiftet substrat hos Afrodite, min 8 mnd gamle Ackie, fra ganske grunn, fin sand (ca 3cm dyp), til en jord/sand-blanding (70/30) som er ca 7-15cm dyp. Har også ordnet med ganske grei fuktboks, oppvarmet av varmematte om natten, og varmematte/varmelampe om dagen. Den holder da 40°C om dagen, og 30-33°C om natten. Når dette var i boks, ble jo hele terrariet "forandret" i hennes øyne, og hun brukte en god time på å snike seg rundt og titte. Deretter spiste hun 4 sirisser og litt kylling før hun vraltet god og mett inn i fuktboksen og tok en time på øyet. Når jeg da kikket inn til henne etter en stund, hadde hun endevendt omtrent all jord i hele terraet og laget et utall huler og ganger, og var i ferd med å lage en hule til ![]() Har aldri sett en mer hyperaktiv øgle ever, men det kom først etter jeg gav henne boks og jord. Er det normalt at de graver seg totalt ned når de skal slappe av/sove? Arne, min tidligere ackie-hann, gravde også noe, men ikke på langt nær så sinnsvakt mye, og han sov oppå bakken, ikke under.. Mvh E |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hehehe, morsomt da!
![]() De liker jo å grave, lage huler og ganger. bare pass på at hun ikke kan grave seg under noe som kan dette over henne ![]() Bilder!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
Hehe, så kult da, ackiser er kjent for å endevende terrarienen ^^
Som scorpis sa, bilder ^^
|
![]() |