|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
![]() Ikke det beste bilde, men som dere kanskje ser har den ene leo-jenten min en kul på ryggen. Tenker med en gang at dette kan være grunnet mangel av kalsium, men det stemmer ikke overens med det jeg har sett. Hun har spist godt, og fått kalsium til hvert måltid. Hun virker ikke plaget av dette... Noen som vet hva det kan være?
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Det er en absess av ett slag, vil tippe på ett bitt som har utløst det, feks fra en siriss som har fått overnatte i terraet eller en overivrig hanne som ville bestige henne og har holdt henne litt for hardt.
Den kan være infisert(betent) eller fyllt med blod,er den hard eller myk?. Vis dette er noe som har oppstått ganske kjapt er det nok det. i verste fall er det en tumor og den vil kreve behandling som kun dyrlege kan gi. Uansett ville jeg ha tatt den med en tur til dyrlege, koster deg ikke mange kr. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Den er ganske myk.
Vet at jeg burde reist til dyrlege med hun, men det er veldig knappt med penger her akkurat nå, så det må i såfall bli neste måned.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
PS, den har oppstått ganske så raskt... Har ikke lagt merke til den før, og hadde henne ut av terrarie for ca 1 uke siden.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Hmm... For å være streng; har man ikke penger til veterinærbesøk, bør man heller ikke skaffe seg dyret. Er det ikke en mulighet å låne penger av foreldre eller noe? Er det resultat av bitt(som Gobblin mener det er om det har oppstått raskt), må den muligens ha antibiotika, og sånt bør ikke vente til neste mnd:s
Mitt junibudsjett ble nesten sprengt på bikkjen, som fikk en fæl flått(infisert sår). Har man dyr, må man ta forholdsregler........
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Visst det er nødvendig med dyrlegebesøk, skal jeg selvfølgelig få fikset det. Men jeg må vente et par uker.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Enig med Janka. Har man dyr, må man regne med at et akutt dyrlegebesøk skjer nå og da.
Utifra det du fortalte for litt siden så fikk jeg inntrykk av at faren din var veldig glad i leopardgekkoer. Kan ikke han hjelpe deg litt økonomisk sett? Tingen er at hvis det er infisert, så kan det bli veldig stygt om det går ubehandlet i en måned til. Hvor var det du bodde? Bor du i nærheten av Oslo så er AviVet betydelig billigere (snakk om kanskje 500 kr forskjell) enn Monica Heggelund, og begge har like god peil på reptiler. Pluss at hos AviVet så kan man få time døgnet rundt, og ikke bare på mandager etter klokka 5 som hos Monica. Add: ser du bor i Bergen.. da blir kanskje ingen av dem særlig aktuelle. Lykke til
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Som sagt så har vel egentlig ingen andre noe med om jeg kan skaffe penger fra andre steder. Jeg har sagt at jeg ikke har råd til det på et par uker, grunnen får være min sak.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Så så hissig per
![]() Er oxo enig i det i de andre sier her,,noen hundre lapper fikser du nok til et vet besøk. Evt bare fiks en time hos vet så kanskje dem er greie å du får betale seinere eller får en giro eller noe sånt
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Hvis det er alvorlig så er det enten eller, enten drar du til dyrlegen, eller så blir den dårlig. Og jeg tror du har vett nok til å forstå at hvis den blir verre/dårlig, så prøver du å gjøre det du kan for å få den frisk, uavhengig om du har penger eller ikke. Ellers så vil den jo i værstefall dø, noe du selvfølgelig ikke ønsker.
|
![]() |
| Emner |
| denne, hva, kulen, leos |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| se denne | powerboy | Småprat | 9 | 02-06-2008 21:47 |
| hva kan jeg ha i denne? | taggen | Medlemmene | 6 | 18-03-2008 21:59 |
| leos | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 06-08-2007 11:03 |
| Kan jeg kjöpe denne? | cobra_kai | Terrarier | 10 | 14-12-2006 19:30 |
| Se denne her... | badmann | Media | 9 | 04-03-2006 14:24 |