|
|
#1 |
|
Stavekontrollør
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Alder: 24
|
------__o ------__o ----_`\<,_ ----_`\<,_ ---(_)/ (_) ---(_)/ (_) Sist endret av sveinjo; 13-06-2008 kl 21:54. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Ja, det er veldig bra det
DEn var jo veldig fin også.Håper ingen lærer av dette stuntet, da denne iguanen har "flaks" for at den får bo der og ikke i fryseren til mattilsynet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Gikk heldigvis bra for iggen =)
Merkelig uttalese der: "dette er vel den reptilen som er vanligst å holde i Norge" Leopard gecko, samt kornsnok og skjeggis finnes det vel en del ganger fler av en igger her til lands kan jeg tenke meg.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Så bra at det ser ut til å ende godt for denne iggen da
![]() Husker da jeg hadde igg for ca 12-13 år sia,da var det igg som var mest poppis å ha husker jeg
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Tarantellen, jeg reagerte på akkurat det samme.
Heldig igg, men neppe den vanligste reptilarten å ha i Norge i dag...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Dette var heller ikke en overdramatisert artikkel, slik mange andre vi har sett, spesielt når det handler om slanger.
De skrøt av tidligere eier og av at iggen var i fin form osv. Grei artikkel vil jeg si |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Grei vinkling, men kjip sak.
At noen ødelegger sånn for andre! Sorry, ble litt frustrert nå, men prøver ikke vi bevise at vi er ansvarlige dyreeiere som ikke blir lei dyra og dumper de ved første anledning? Det er ikke det bildet sånne saker gir mannen i gata. Supert at iggen er frisk og rask, supert at sommerfuglparken kan ta vare på den, men IKKE dump dyra deres om dere går lei dem! Vææær så snill....
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Om det er slik at dere ikke kan ta vare på dyrene deres lenger - ikke droppe dem på døra ett eller annet sted.
Ta kontakt med diverse parker -(f.eks Haugaland Zoo/Akvariet/Oslo Reptilpark/Dyreparken) - dette, kan du gjøre anonymt - du kan og levere dyret (som de kan ta imot) anonymt. Men når det er sagt, så er det begrenset hvor mange sumpskillpadder/kongeboa/kornsnoker og kongepytoner de kan ha i norske parker...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Om jeg ikke husker helt feil driver Gobblin et lite reptil-omplasserings hjem, som er et veldig bra alternativ visst man må kvitte seg med dyret.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Reptilomplasseringshjemmet som Tarantellen nevner er ExoPet, som kan nås på denne epostadressen: exopet@reptilweb.no
|
![]() |
| Emner |
| fant, lang, meter, trappa, øgle |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lang tid kan det ta før min Parahybana spiser igjen? | Dstian | Taranteller | 7 | 21-10-2008 16:13 |
| Lang tur | Kikkan | Småprat | 15 | 08-11-2007 21:37 |
| Hvor lang tid bruker dere på dyrene deres? | emil | Småprat | 8 | 08-09-2007 17:05 |
| G.rosea skifter ham :D vor lang tid? | duefjes | Taranteller | 25 | 12-07-2007 15:33 |
| Fant øgle i Nordbytjernet | Crispy | Media | 12 | 13-05-2007 20:15 |