|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
vi kjøpte oss ackis på messa, og idet vi var på vei til å dra fra messen så fant vi ut at denne hadde noen bekymringsverdige tær. :/
rundt 60% av tærne på den er det hamrester igjen på, og de ser ut til å være veldig gamle også. Vi har prøvd å bade ham i lunkent vann en 20 minutter, og "gnikke" litt av, men ingenting går av. Noen tær ser styggere ut enn andre. Litt dårlig bilde, bedre bilder kommer etterhvert som han har fått roet seg litt. Den blir litt lett stressa, og ga meg en saftig en i hånda istad, så jeg vil ikke stresse ham mer enn nødvendig. ![]() Hva kan vi gjøre for noe?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
nå har ikke jeg noe spes erfaring med sånt da jeg aldri har hatt dette problemet, men tenker muligens at et 100% naturlig såpe eller lignende uten farlige eller andre tilsentningstoffer muligens kan hjelpe litt på det...
har ingen slike såper oppi hodet mitt nå, muligens de har noe slikt på apoteket. et forslag, og har som sagt ingen erfaringer med dette, men vil prøve å hjelpe deg å dyret ditt på et ellerannet vis for dette så ikke godt ut
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hmm...
Desto mer jeg ser på det, desto mer syns jeg det ser ut som brannskader? Kan det stemme? han har en liten lys flekk på ryggen også, men den ser ikke alvorlig ut. Men på hendene hans så syns jeg det ser litt "svidd" ut? o_O; ![]() ![]() Noen som har noe å skyte inn her? han er jo ellers helt frisk og rask, løper rundt som en tulling i terrariet og fanger sirisser og melorm som en gal.. litt problemer med å klatre, men det er jo forståelig.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg vet ikke hva det er, men personlig så ville jeg kontaktet dyrlege asap!
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
vi har liksom NULL penger på kontoen nå etter messeturen, så dyrlege vil vi ikke få råd til på ihvertfall to uker.Kan jo ta en telefon til Monica og høre hva hun sier, da seff.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Dette så ikke pent ut nei
![]() ''Ekkelt'' Men som de andre sier, kontakt en dyrlege ! Håper alt går bra og at det ikke skjer noe veldig alvorlig !
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
kjøpte vel ikke fra han tyskeren vel ?
Veit det var en tysker som solgte skjeggiser som var i dårlig stand Synes jeg faktisk alltid hører om en tysker på disse svenske messene som selger dårlige dyr(samma person el) ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
du bør ringe til monica ja.. er d ikke mulig at du får en giro med henne å får betale om 2-3 uker da? :O
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Vi kjøpte fra en svenske, han hadde dvergagamer, ackiser.. hmm.. var noe mer og.
Han vi kjøpte av snakket iallefall svensk.. men, dårlig at de får lov til å selge skadete dyr på messer i grunn. Burde vært en sjekk på det eller noe. Skal få ringt Monica i morgen.
|
![]() |
| Emner |
| ackis, hamrester, stygge, tær |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |