|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Heisann.
Jeg er bekymret.. Min lille ackiehunn, Afrodite, kom til meg på lørdag for en uke siden. Hun bor nå i et lite terra på 40x30x30, og har en temp på ca 40 grader i varmen fra lampen, har gjemmesteder og vann, og alt hun trenger. Hun er ca 15 cm og veier 12g. Men.. Jeg er veldig usikker på om hun spiser, har hatt egg og melormer liggende i en skål, men har aldri sett henne spise av den og det har heller ikke minket noe fra den. Hun gjemmer seg store deler av dagen, og jeg er redd for at hun ikke får i seg nok føde. Når begynner det å bli krise? Og hvordan og med hva kan jeg som en siste utvei tvandsfore henne med? Mvh E |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Tvangsforing er kun for syke dyr... og er sjekden noen god ide selv da.
Melorm er stusselig mat. Ikke alle ackiser digger egg, hva spiste hun før du fikk henne? Men, jeg har sjelden sett en dvergvaran klare å motstå en siriss som sprader forbi.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ifølge svensken jeg hentet henne hos, spiste hun det meste, og i terraet hennes lå det en skål med egg.
Men skal prøve å se om hun er hypp på kakkiser etterpå. Et problem er at hun er alt annet enn tam, og blir skremt av det minste, så jeg har problemer med å få henne til å se kakkisene før de stikker av.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Du kan ta en pinsett og prøve å lokke henne fram med en siriss. Løft forsiktig på der hun gjemmer seg og vift den foran henne. Sett den etterhvert ned foran henne så hun ser den springe avgårde, det bruker å få litt fart på sakene. Det funket for meg, og etterhvert kunne jeg bare ta fram pinsetten lage noen klikkelyder med den, så var det dinner-time
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for tipset, Iggemamma og Miri
![]() Kjøpte sirisser istad, small/medium-størrelse, ristet dem inn i kalk og vitaminpulver, og slapp dem inn til Afrodite. Hun så dem med en gang fra der hun gjemte seg, og det tok under 2 minutter så hadde hun spist 8 stykker ![]() Plukket ut de hun ikke spiste, så skal se om hun vil ha mer imorgen. Takk takk for tipset ![]() Mvh E |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bekymret |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hamskifte - Bekymret - Kaster opp? | shox | Taranteller | 26 | 19-11-2008 15:49 |
| Bekymret for snuppelura mi !! | Galil | Skorpioner | 12 | 29-10-2008 11:36 |
| Bekymret for å bli tatt?? | Dænis | Lover og regler | 23 | 19-08-2007 12:54 |
| Bekymret g. rosea eier | Mary | Taranteller | 26 | 25-03-2006 10:15 |
| Bekymret for min Skjeggis! | Harley | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 04-01-2006 15:29 |