|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Heisann,
jeg har akkurat fått meg en Calumma Globifer (tror jeg). Den er veldig liten (5 cm). Mater den med mellarver nå, men virker ikke som om den har noen veldig appetitt. Skal kjøpe sirisser, og bananfluekultur. Har varmelampe, og 5.0 uv lys til den, kvister fra et epletre til å klatre på (burde vel bytte ut dette med noen planter skjønner jeg etterhvert), og noen salatblader rundt omkring. Dusjer den med vann 4 ggr. om dagen, og slår av lyset om natta. Har kjøpt en spray med vitaminer som jeg sprayer larvene med, men har ikke fått tak i kalk enda... er utsolgt over alt. Terrariet er på 30 x 30 x 80, tror jeg... Er det noen som har noen tips, er livredd for å gjøre noe galt... Er dette riktig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Kalk kjøper man på apoteket
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
hei, vet ikke hva du skal med salat blader??
Du kan sette inn fikus, de er gudd. Uve lys over luftrist, IKKE NOE LYS SKAL VÆRE INNE I TERRA!!! Små juveniler må ha liten mat, must med fluer, pineheads osv. bruk kameleon dust, de er ferdig blanding med alt den trenger, kan nok og bruke kalk 2.0 men forsiktig med den, bruk heller bra kakkelakker som for, de er mye kalk i=) Terra er vel greit nk, men ville skaffet et høyt terra når den vokser til.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Gratulerer!
Jeg har lest endel om disse for en tid tilbake, men husker ikke alt. Vet de ikke krever så høy temperatur rundt 20 celcius ca. Hvis den ikke har så stor matlyst så prøv å mat den på kvelden, dem klatrer mye på dagen og soler seg endel da. Kvister er helt OK det, men som du sier så kan du jo skaffe deg litt planter. Husk en stabil varme og god luftsikrulasjon, da disse er litt kresne på det.
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
|
Takk skal dere ha. Sliter fortsatt med å få i henne mat. Liker ikke larvene, og bananflekulturen kommer ikke før på mandag. Går på fluejakt, men finner ingenting... Har to små sirisser inne hos henne, men hun viser ingen stor interesse. Håper det er en sirisse mindre imorgen tidlig...
Noen råd for hva jeg kan gjøre? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ikke rart hun ikke vil ha melormer, de er noe piss, skulle ikke vert låvlig.
Prøv å skaffe deg kakkelakk nymfer, små gresshopper, Pollywog disse har små gresshopper, woksmøll osv, kan gå god for dem, leverer kjapt og altid fått levende for=) Har du og sjekket at alt av tempratur og fukt stemmer? De er viktig at de er forskjellige tempraturer i terra slik at den kan velge hvor den vil oppholde seg. Lag mange klatreplasser, fikus, gullrank og myye greiner i alle typer tykkelser, dog ikke overdriv størrelsen, bruk greiner som passer for cameleonen din. Lys, hva lys bruker du? Hvor mange timer holder du lyset på? Hvordan er uv lyset ditt plasert? Mvh Twinker
|
![]() |
| Emner |
| calumma, globifer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|