|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Yahvell..
Etter nesten 48timer i bil er jeg endelig hjemme igjen etter en "liten" tur til sverige. Og endte opp med 5kilo korkbark, to nye familiemedlemmer og 4 fulle tanker diesel som forsvant ganske så fort da svensk veistandar er hakket bedre enn norsk.. Med meg har jeg mine to nye familiemedlemmer nermere bestemt to Basiliscus plumifrons ![]() Iguaner har alltid vært min lidenskap men da Iguan blir litt for stort akkuratt nå, så var basilisker det nermeste jeg kom i oppførsel og bitchy holdning, noe som er kjekt å jobbe med, slik at det SKAL gå ann å få dem, hvertfall håndtamme ![]() Her er dama, som for øvrig er navnløs. Noe usikker alder, men jeg tipper rundt 3 år. Skal til ordinary veterinærsjekk om en uke så kanskje jeg kan få bedre svar der, da mannen som hadde dem før ikke hadde hatt dem serlig lenge. ![]() Hun er faktisk ganske så snill..om noe urolig, mangler også 4cm av haletupp, men hey, liten skjønnhetsfeil skader ikke, kanskje hannen vil finne det tiltrekkende når han blir gammel nok. ![]() Hannen som har fått navnet Merlin jr. ![]() Som dere ser er han ikke store karen enda, han er rundt 1,5 år og jeg regner med at han blir kjønsmoden i løpet av de neste 5mnd. Han er noe liten for alderen og litt tynn, men det skal vi alltids få fikset på. ![]() Til tross for at han har et solid bitt kan han være ganske så bedagelig... ![]() mmm..herlige skapninger
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
de der var bare drit kule, gratulerer så mye
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Da får jeg bare si gratulerer med flotte skapninger
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Utrolig flotte Gratulerer
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
det må være noen av de skjønneste jeg har sett på lenge.. drit flotte.. grattis
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Utrolig flotte!! Bare ha nok plass til de, og masse og klatre på. Meget aktive dyr
Masse mat, uvlys og fuktighet, De har ikke så store feilmarginene i forhold til andre arter.Det er skikkelig artige dyr. Jeg hadde 2000 liter til de og det ble brukt. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
![]() Knall aktive, og nå som dem er i uvlys og 95%fuktighet har jeg merket markant forskjell i fargene! Foreløpig går begge på en diett som nestår av fuzzies, men jeg klipper dem opp til hannen. Må fete dem litt opp de første ukene så går det over til kakkiser og gresshopper, med museunge i ny og ne.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
De var helt utrolig vakre
heldiggris![]() Gratulerer med to fantastiske jesus'er
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Sitat:
Du må gjerne gi de enda større plass. Vannstuntet som de er istand til og dra må du nestten teste ut i en svømmehall. basilisk+badekar=stor skuffelse |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| familiemedlemmer, nye |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder