"
Gammel 14-09-2007, 12:53   #1
Reptilfreak

inger sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: tyrkia/hurum
Meldinger: 110
Standard Øgler i trangt bur

Jeg jobber m havskilpadder i Tyrkia og som noen kanskje har sett, vurdere vi å anlegge en reptilark her til våren (og trenger hjelp til det).

Jeg så to øgler? - fargerike, ca 70cm lange i et lite bur og lurer fælt på hva/hvem de er, hva de spiser, hvordan de vil ha det..
Det var små kaniner i buret ved siden av - men det så ikke ut til at det spilte noen rolle.

Har dessvrre ikke råd til å kjøpe dem nå, men regner med at det kan dukke opp flere i samme butikk.
Dessuten må jeg begynne å lære...

En annen ting - hvis det er gen økende interesse for reptiler i verden (hva jeg antar), blir egg genspleiset for å framkalle spennende arter?

Har noen bilder av dem, men søren! - jeg klarer ikke å få dem inn her
Så - hvis noen vil ta imot bildene på vanl e.mail og kanskje sette dem inn her, blir jeg gla
Kanskje driver jeg og skriver det samme flere steder her inne - sukk har litt navigeringsprobl.. kanskje fordi jeg er et oldtidsvesen - så please - litt overbærenhet
Inger
inger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 15:14   #2
Stavekontrollør

sveinjo sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Alder: 24
Meldinger: 210

Hehe... Velkommen til forumet!! For å legge inn bilder, kan du bruke denne siden her. Når du har lagt inn bildet, får det en link som du kan kopiere inn her...
---(_)/ (_) ---(_)/ (_)
sveinjo er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 16:36   #3
Reptilfreak

NFredrik sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
Meldinger: 642
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Jeg liker denne siden http://imageshack.us/

slipper tullet med medlemsskap og så bruker man bare : http://www.10minutemail.com/10MinuteMail/index.html for å unngå spaming
NFredrik er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 17:24   #4
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364

Jeg tror ikke de bruker genmanipulering vet, men det benyttes i hvertfall selektiv avl.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 18:11   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,459
Blog Entries: 4

Ikke for å være negativ.. Men du sier du vil starte reptil park her i Norge.. og du vil ha 2 øgler du ikke kan navne på.. hva er da vitsen med en reptilpark? du må jo kunne en masse om de dyrene som skal være i reptilparken,desuten har vi jo osloreptilpark.. Hvorfor begynne å konkurere mot Are?
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 18:21   #6
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard Re: Øgler i trangt bur

Sitat:
Opprinnelig postet av inger
vurdere vi å anlegge en reptilark her til våren (og trenger hjelp til det)

Dessuten må jeg begynne å lære...
er vel lov til å spørre om hjelp til å realisere sine drømmer mr-repti?? er nok flere av oss som kunne tenkt oss å gjøre det samme, meg innkludert.
sikker på at dette evt. blir en konkurent for Are? ikke sikkert dette dreier seg om Oslo, eller i det hele tatt i nærheten av Oslo.
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 18:56   #7
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
Meldinger: 814

Helt enig. Er litt lei av de negative holdingene du skal ha til det meste. Jeg har også lyst til å starte reptilpark, og det spørres om hjelp til å vite navnet på dyra. Som Reptilfrealst sier, det er lov å spørre om drømmene sine.
Syns forresten det hørtes så utrolig bra ut det med at du jobber med havskilpadder i Tyrkia!^^ Kjempe flott altså! Men legg ut de bildene ble skikkelig nyskjerrig nå assa!
Chibi er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 21:05   #8
Reptilfreak

nidhogg sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 413
Standard Re: Øgler i trangt bur

Dessuten skrev hun reptilark, og en sånn en befinner seg også bl.a. i heimen min...
Svar med sitat
Gammel 14-09-2007, 21:19   #9
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,459
Blog Entries: 4

Ok. jeg virket ganske negativ, og det inser jeg. Beklager, stå på! Kan sikkert bli en bra Reptilpark/Reptilark(?)
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2007, 09:29   #10
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364

Hvis jeg ikke har missforstått helt, så er det nede i Tyrkia hun har tenkt til å starte den park/ark èn ?
Sitat:
Opprinnelig postet av inger
Jeg jobber m havskilpadder i Tyrkia og som noen kanskje har sett, vurdere vi å anlegge en reptilark her til våren (og trenger hjelp til det).
Er i hvertfall slik jeg tolker denne setningen.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Svar

Emner
Øgler, bur, trangt

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggagam, samt flere øgler er giftige. _Nagash_ Agamer 7 25-01-2008 08:57
Øgler som kan klare seg 2 uker alene, og andre ting Olliw Småprat 10 02-10-2007 14:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:53.