|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Hei.
Jeg har lest litt og det står noen steder at jeg ikke kan gi gullerot til iguan og at jeg ikke kan gi han appelsin. Noen som har forslag til hva jeg kan gi han og spise som har alle vitaminer og sånt som han trenger? Takker for svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Her er det masse å velge mellom!
![]() Blader burde gjøre mellom 40-50% av dens daglige diet : hode kål, løvetannblader, turnipsblader, rapini (italiensk brokkoli), bjørnebær, boisenbær blader, drue blader, Hibiscusblader (blomsten er en slager!), isebergsalat (lite næring i disse!). Grønnsaker burde gjøre 40% : grønne bønner, sukkererter, turnips, kålrabi, gul squash, søt poteter, auberginer, gulrøtter (ikke så mye av dette, men i midnre mengder), bambusskdud, paprika. Frukt ca 10%: Papaya, pære, jordbær (også en slager), bringebær, mango, druer (nok en slager), aprikos, fersken, honningmelon, kiwi, fiken. Appelsin og sitrus frukter skal ikke gis da dette kan skape ubalanse i magen fordi det er for surt. Snacks du kan gi: persille, røbet, eller røbetblader, banan, eple, spinat, brokkoli.. eller som sagt..hibiscus!! denne blomsten er elsket av alle igiibasser tørr jeg si ![]() Men...er alltid et men hehe Ikke gi for mye av tomat, banan, gulrøtter, druer og brokkoli da dette inneholder større mengder fosfor, oxylates, phytates, og andre ting som kan skade din iguans vokse prosess
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2007
|
takk for så mange fine svar
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
|
|
![]() |
| Emner |
| foring, iguan, noen, til, tips |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kan noen gi meg litt tips om salamandere? | TommyCuoco | Amfibier | 4 | 14-06-2008 23:10 |
| Trenger noen tips til stell av kneler! | Crimson | Knelere | 8 | 27-10-2007 10:32 |
| Tips til foring av voksen skjeggagam? | repti1234 | Agamer | 2 | 18-08-2007 21:05 |
| Noen tips for pinnedyrhold? | SiljeMari | Pinnedyr | 25 | 05-06-2007 13:14 |
| trenger noen tips | Spider | Taranteller | 7 | 31-05-2004 22:23 |