|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Hei.
Jeg har et juwel 180 akvarium og under der har jeg kjøpt en varmematte for og varme opp. Under akvariet så går det en ramme og varmematten får ikke kontakt med glasset pga rammen under så varmematten ligger 1cm fra glasset under akvariet. Vil varmematten fungere eller må den ligge helt innat glasset? Takker for svar |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
den vil fungere, men jo mer bunn masse jo mer varme tap. det kan og bli veldig varmt der matten ligger så sjekk slike ting før du slipper dyret ditt inn der. håper dette hjalp litt. lykke til
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ja for det ble ikke varmt inne i akvariet..
kan jeg ha den innenfor akvariet? er et lag med jord og bark oppå der igjen tenkte og legge varmematten innenfor akvariet under jord jord og bark takker for kjappe svar siden det nå er kvelden og jeg må finne ut av det før jeg legger meg
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
vil ikke anbefale deg å ha varmematta inni akvariet, vet ikke hva slags dyr du ska ha der, men de fleste klarer vel å grave litt...
og ei sånn matte kan bli veldig varm. jeg bruker 1 cm isoporplater under varmemattene mine, da vil også varmen bare gå opp i akvariet og ikke ned på underlaget/benken du har det på
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
ville ikke ha hatt varmematten i aquariet, viss du skal ha et dyr som graver mye, så vill dyret brenne seg på det, viss det kommer i kontakt med varmematten
![]() jeg bruker det på utsiden, teipet. og det funker veldig bra
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Legger du varmetten rett på glasset med jord oppå så kan og glasset sprekke.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
bare sørg for å ikke ha så tykt substrat så er ikke det noe problem.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja tenkte og høre med dere først for på instruksjonsarket så står det jeg kan ha den inni og ha bunnen over,
Det vil bli litt vansklig og få varmematten innat glasset under akvariet siden det er ramme rundt, hvilken teip kan jeg bruke for at det ikke blir for varmt og at teipen sitter? hva kan skje hvis dyret graver for mye at han kommer nær varmematten? Har jo i en del jord og bark og jeg har ikke sett han har gravd noe enda
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Sitat:
kutt til ei isoporplate som er like stor, el litt større enn matta og legg denne under matta, da vil antakelig matta komme opp til bunnen av akvariet :smile: og da vil du antakelig ikke trenge teip, men ellers så kan du bruke "ducktape" (kommer f*** ikke på hva det heter på norsk nå...
|
|
![]() |
| Emner |
| akvarium, matte, med, ramme, varme |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan man ha i et akvarium? | Sebastian | Terrarier | 18 | 20-02-2012 15:10 |
| Rengjøring av Akvarium\Terrarium | jarex | Terrarier | 5 | 09-07-2008 16:19 |
| Selvbygging av terrarium/akvarium. | Halgeir | Terrarier | 2 | 28-10-2006 08:59 |