|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2007
|
heisann.. er litt n00b når det gjelder øgler, lurer på hva slags krabat dette er?
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.208333 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2006
Sted: RÃ¥holt
|
Ja, ser ut som en tegu ^^
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
jepp stemmer det. er en sort/hvit argentinsk tegu, tupinambis merianae.
har selv hatt en slik, og de er skikkelig kule. men noen voldsomme rovdyr. helt rått å se de ta levende bytter.
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2007
|
er de krevende som husdyr? bør jeg satse på en annen type øgle som første dyr? hva slags pris ligger de på sånn ca? =) takker for svar
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
du bør absolutt ikke skaffe deg en sånn som første gangs øgle. de krever ikke så veldig mye mer en de fleste øgler, men trenger stor plass da de blir ganske store etterhvert. og ikke minst så er de som regel veldig hissig og ikke lette å håndtere hvis du ikke vet hva du driver med. jeg hadde hatt reptiler i 4år før jeg fikk den. jeg kjøpte min for 1500kr.
|
|
|
#7 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Her har du vel et eksempel på hvor tamme de kan bli, men tror det kreves maaaaaaange år med temming før dette.
http://www.reptilfreaks.no/index.php...ighlight=bigbo Holder med reptilfrelst om at du kanskje bør skaffe deg en av de "vanlige" sterter dyrene først. Leopardgecko (Eublepharis macularis) Skjeggagam (Pogona vitticeps) Mvh Robin
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
|
Argentinsk TEJU har de konsekvent skrevet gjennom hele artikkelen.... Synes det var morsomt at det var så veldig fokusert på at den var kjøttetende... Ikke rart så mange folk er redd reptiler
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hva, slags, øgle |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva slags kjønn? | Fluffy | Knelere | 5 | 08-02-2008 11:08 |
| Hva slags kakerlakk?? | hegefrem | Andre insekter | 9 | 14-08-2007 15:25 |
| noen som vet hva slags øgle dette er? | general_maximus | Andre øgler | 5 | 06-08-2007 04:11 |
| Hva slags øgle er dette?? | Chibi | Øgler | 1 | 06-07-2007 16:51 |
| hva slags..? | Repti_queen | Terrarier | 4 | 03-06-2006 08:59 |