![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Hepp!
Har funnet en reptil jeg fikk veeldig lyst på om jeg får rå og plass en gang i tiden; YouTube - Martha Drinking Water Hva heter denne på norsk/svensk og er den å oppdrive i Sverige? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sarpsborg
|
Den heter Steppevaran på norsk. Er mulig å oppdrive i sverige, og er også å finne i Norge fra tid til annen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
|
Ok, vet du ca. pris på disse i sverige?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ikke helt sikker. Kommer ann på om det er CB eller farmede/viltfangede og hvor du kjøper fra. Men kan tenke meg mellom 500-1500kr.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
er stort sett ikke noe problem å få tak i her i norge. bare ha litt tålmodighet.
de ligger på ca 1000kr i norge. jeg kjøpte 0,0,1 for 1000kr, men var også heldig å få tak i 1,1 for 1500kr. er vel den letteste varanen å få "tam". lett og håndtere osv. så sant man vet hva man driver med og legger forholdene til rette er det en lettstelt varan som ikke krever så alt for mye, men de blir jo ganske store etterhvert da. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Noen som vet om det har blitt avlet noen i Norge? De er jo relatvit vanlige, men kan ikke ta igjen å ha hørt om noen som har avlet de.
Btw, er det bare her eller er det kun jeg som har tittelene RepilFreak istede for Rep_T_ilfreak ?^^ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,891
|
vet om en som avler eller HAR avlet her til lands. min tok jeg med fra ungarn hvor jeg ga roughly 400 nkr.
generelt sett er de IKKE lett å håndtere (der må jeg nesten gå imot deg reptilfrelst). sånn som jeg har tolket det jeg har opplevd med de så kan de muligens godt at du håndterer de en liten stund, men der stopper det. kjøper du av en grønn selger her til lands som du har god kontakt med så snakker vi en 600-800 spenn. avhengig av individiet, alder og kontakter selvsagt.
|
|
|
#8 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
En sånn krabat ruver ganske høyt på ønskelista ja...
Må starte dyrepark for eksotiske dyr jeg tror jeg
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Når du får et nytt poteavtrykk forsvinner problemet. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| det, har, heter, hva, monitor, norsk, savannah, sverige |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva heter disse? | luthien | Andre virvelløse dyr | 1 | 17-12-2007 22:25 |
| leo gecko blir foret til en Steppevaran/monitor | baggis | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 06-11-2007 19:55 |
| Hva heter denne..? | Lise_88 | Gekkoer | 7 | 18-11-2006 02:48 |
| Hva heter denne? | Zun9wa | Slanger | 9 | 28-07-2005 09:12 |