|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2005
Sted: bergen
|
Når burde jeg begynne klippe klørene på iguanaen min? han er ca 1år og 3 mnd men har fått så skarpe klør. når jeg holder han ser det ut som jeg har raspet hånden min i osteraspen etterpå
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Tja.. Vet ikke helt jeg... Har iguanen vanskeligheter for å gå? I terrariet altså? Vanskelig for å klatre rundt og sånt? Er vel kanskje på tide da.. Fikk klippa skilpadden min sin i fjor. Hadde fått litt for alnge negler... Man ser det bare liksom
Men som sagt vet ikke særlig mye om iguaner
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Når man klipper klørne på iguaner og andre dyr er vel heller en smaksak: Noen klipper når de syntes klørne ser for lange ut, andre har spessielle datoer de klipper også videre.
Om du blir fulstendig oppklort kan det jo være en ide å klippe dem ![]() Hadde du bodd i nærheten her (som jeg ser at du ikke gjør...) så kunne jeg nok gjort det for deg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Når den sitter fast i armen din, da kan du nok trygt klippe
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
hvis den ikke har noen spesielle problemer, eller får klatret nok og brukt klørne sine ser jeg egentlgi ingen grunn til at du skal klippe dem, men hvis de er et problem for ham så kan du klippe dem, men la først en som har gjort det før vise deg hvordan du skal gjøre det..hvis det er noen i nærheten, eller la veterinæren gjøre det for deg
|
![]() |
| Emner |
| iguana, jeg, klippe, klørene, min, når, skal, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Iguana iguana - vanlig grønn iguan | Repti_queen | Øglefakta | 0 | 08-09-2008 18:53 |
| Iguana Iguana -Grønn Iguan | Reptilia89 | Øglefakta | 0 | 08-09-2008 18:00 |
| Iguan iguana do | misspower | Andre øgler | 1 | 21-02-2007 19:20 |
| iguana | misspower | Småprat | 6 | 08-02-2007 17:41 |
| iguana | weedy23 | Andre øgler | 0 | 27-06-2004 18:29 |