|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Må bare vise frem noen øgler som vi så mye av i (Insecum) Tyrkia da vi var der nå i Juni.
De var nedenfor hotelet , og str på de var 30-40 cm. Minnet litt om skjeggis, for de satt å skakket på hode. Utrolig søte var de hvertfall. Noen som vet hvordan type det er? ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
he he kan ligne men er en agam i hvertfall ![]() Du har sett å fortografert en Hardun (Laudakia stellio) en av få Agam arter som som finnes i Europa. De holder til på flere av de Greske øyer og i Tyrkia hvor du har vært. Det finnes flere underarter av denne arten, så akkurat hvilken du har fotografert skal jeg ikek si sikkert. Fine er de. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Sitat:
.Var flere ganger nede å kikket på Øglene, men de var raske av seg og var ikke fremme på dagen da det var som varmest. Var Morten som tok bildene, så han får ta æren for de. I fjor da jeg var ett annet sted i Insekum, så var det noen helt andre øgler jeg så. De var veldig små og grå/hvite. Tror vi kom trem til att det var murgecko. De her var digre og hadde en flott blåfarge. Takk for svar Kriss .Er dette øgler som også holdes i fangenskap? |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
Sitat:
![]() Ja Laudakia stellio holdes og avles i fangenskap i Europa. Også i Norge Repti.net / Reptile forum / stellio Mvh Kriss |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Den var gild!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Minner om bevaring av havskilpaddene i Tyrkia 2009 | inger | Skilpadder | 0 | 26-01-2009 21:19 |
| øgler ? | Kris10an94 | Gekkoer | 15 | 24-03-2008 16:50 |
| øgler fra tyrkia:D | Miroxx | Andre øgler | 2 | 18-07-2007 15:02 |
| øgler | heyhey | Øgler | 0 | 11-01-2007 20:35 |
| Slanger og andre krypdyr i Tyrkia | Naja-naja | Helse og sykdommer hos reptiler | 4 | 01-08-2005 20:50 |