|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
|
Hei.
![]() Kjøpte for en stund siden en sekk med terrarie bark til min lille igge, men har fått en del små røde "lus" som kryper på både dyr og ellers i terrariet. ![]() Er det noen som har erfart lignende og evt har tips og råd om hvordan bli kvitt småkrypene uten at iggen min tar noen skade? Hilsen frustrert igge mamma.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Har disse små røde kryp 8 eller 6 bein?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det er jeg ikke brått sikker på, men skal sjekke når jeg kommer hjem, hva er forskjellen?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Antaglivis rød blodmidd, disse er vel farlige for dyret..
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Da har jeg tittet og det er ikke lett å se, noen røde og noen ser svarte ut, men det er umulig å se antall ben...
![]() Har noen vært borti det før og har noen gode råd hvordan å bli kvitt krypene?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hvordan fjerner man dem? Det beste, tror jeg, er å ringe en dyrlege og be om råd fordi det er noen slags medisin. Bare pass på at du ikke smitter andre dyr du kan ha og vask deg godt etter å ta på iggen eller terraet. Du må desinfisere alt utstyret ditt og ting du kan ha i terrariet. Disse krypa legger egg også. Huff, masse styr.
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det høres ikke bra ut, vet Monica Heggelund ved oslo dyreklinikk behandler alternative dyr, så da bærer det vel rett inn der...
Takk for alle svar.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Lykke til. Gi oss tilbakemelding med behandlingen. Det er en annen her inne som har det samme problemet.
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skalles nye "hjem"-Guløret terrapin spørsmål | skalle | Skilpadder | 28 | 09-08-2010 15:01 |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |